چگونه ساس فرش را از بین ببریم

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

چگونه ساس و شپش فرش را از بین ببریم؟

چگونه ساس فرش را از بین ببریم تا بتوانیم سوسک های فرش آفت های ماندگاری هستند که می توانند در فرش، لباس و سایر پارچه های بمانند. در حالی که خلاص شدن از سوسک فرش می تواند یک دردسر بزرگ باشد، اما امکان پذیر است.

هنگامی که نشانه های یک آلودگی را مشاهده می کنید، از جمله لاروها، پوسته ها و گلوله های مدفوع را میبینید، اقدام سریع با ابزار و شیوه های مناسب کمک می کند تا سوسک فرش را در خانه خود از بین ببرید و از بازگشت آنها جلوگیری کنید.

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

بیایید ساس ها را از بین ببریم:

 منبع آلودگی را شناسایی کنید.

هر دو هم سوسک  و هم لارو می توانند خانه شما را از بین ببرند، اما لارو ها با خوردن مواد آلی مانند پشم، چرم و ابریشم بیشترین آسیب را به همراه می آورند. برای شناختن جایی که بیشترین مقدار ساس و سوسک را دارد، ابتدا منبع اصلی آلودگی را جستجو کنید، که منطقه ای است که اکثر علائم آسیب و سوسک دارد. موارد زیر را بررسی کنید:

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

مکان های تاریک، مناطقی مانند زیرزمین و زیر فرش ها و فرش ها برای نشانه هایی مانند :

قسمت های قهوه ای، زبر و پوسته های لارو

گلوله هایی قهوه ای رنگ مدفوع که به اندازه ی یک دانه نمک هستند.

سوسک های بزرگسال، که به شکل بیضی شکل هستند، می توانند در گستره ای از رنگ ها باشند و فقط بزرگتر از سر پین هستند. آنها می توانند پرواز کنند و به طور معمول در خارج از منزل زندگی کنند، اما تخم خود را در محیط تاریک و مستقل قرار می دهند.

کل خانه خود را جاروبرقی بکشید تا از نوزاد حشره و سوسک خلاص شوید و این یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای خلاصی از دست این موجودات است. و بعد از جارو کشیدن، کیسه جاروبرقی را دور بیندازید.

حداقل هفته ای یک بار کل منزل خود را جارو برقی بکشید. ولی برای خلاصی از این موجودات شاید در ابتدا نیاز داشته باشید که فرش چندین بار در روز جارو بکشید.قالیشویی در مشهد

هر نوع رومبلی و یا رو فرشی و کاوری را که می توانید در ماشین لباسشویی بندازید، حتما در هوای آزاد قرار دهید.

پارچه و لباس آلوده را بیرون بیاندازید. اگر برخی از قطعات پارچه یا پارچه به شدت خورده شده است، آنها را به یک زباله در فضای باز ببرید. نگه داشتن لباس های آلوده باعث می شود که این آلودگی بیشتر شود.

حتی اگر هیچ گونه سوسک فرش یا لارو بر روی ماده وجود نداشته باشد، لباس را دور بیندازید.

تمام لباس های خود را بشویید، حتی اگر چیزی روی آنها دیده نمی شود. تمام لباس ها، حوله ها، پتو ها، پارچه های کتانی و دیگر پارچه ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و آنها را در یک چرخه داغ با مواد شوینده بشویید. سوسک های فرش، لارو ها و تخم مرغ ها بسیار مقاوم هستند و آب گرم و گرم به عنوان بهترین راه برای کشتن آنها است. و هر چیزی را که قابلیت شستن ندارد، تمییز کنید.قالیشویی در مشهد

استفاده از روش های ویژه:

اسپری حشره کش را در مناطقی که نمی توانید تمیز یا شستشو کنید، استفاده کنید. به دنبال یک محصول حشره کش باشید که سوسک فرش را بر روی برچسب آن فهرست کرده باشد و توانایی کشتن آنها را داشته باشد. به دقت آن را دنبال کنید تا آن را به هر پارچه ای که شما نمی توانید راه دیگری را تمیز کنید بکار برید.

اسپری های خود را به نقاطی که محل جمع آوری تخم حسرات و یا سوسک است، محدود کنید. مانند زیر و یا در اطراف لبه های فرش یا فرش، دیوارهای گنجه، قفسه بندی که در آن پارچه ها ذخیره می شوند، و ترک ها و شکاف ها. لباس یا ملافه اسپری نکنید.

به یاد داشته باشید هنگام استفاده از حشره کش ها دستکش و لباس های محافظ را بپوشانید. از آنجایی که حشره کش در هوا پخش می شود و بعد از آن دست ها را بشوئید، منطقه را ترک کنید.راهنما شستن فرش

اسید بوریک گرد و غبار را در مناطقی که سخت تر است، ازبین می برد. اگر از وارد شدن به بعضی از مناطق آلوده مانند آبی و یا حفره های دیفتری دچار مشکل شوید، آنها را با اسید بوریک پراکنده کنید. شما همچنین می توانید اسید بوریک را به یک اسپری بمالید، با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری (4.2 گرم) اسید بوریک با 2 فنجان (473 میلی لیتر) آب گرم. آن را بشویید تا پودر حل شود، سپس از یک بطری اسپری پلاستیکی استفاده کنید تا آن را از طریق شکاف های سخت به دست بیاورید.

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

 اگر آلودگی شما جدی است، تله های چسبنده را در سرتاسر خانه تان قرار دهید تا جلب توجه و گرفتن سوسک و جلوگیری از مشکلات بیشتر شود. تله ها را در اطراف نقاط ورودی مانند پنجره ها، درها یا شکاف ها و در محدوده ای قرار دهید.

تله ها را یکی دوبار در هفته بررسی کنید.

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

به دنبال و حذف هر گونه منابع در فضای باز و یا لانه ها هم باشید. برای اطمینان از اینکه سوسک فرش می تواند بازگشت کند، صفحه ها و درب های خود را برای سوراخ ها بررسی کنید و آنها را تا آنجا که می توانید بست کنید. به بیرون نگاه کنید و پرندگان عنکبوت ها، جوندگان یا زنبورها را دور بزنید، که سوسک فرشها میتواند در آن پنهان شود.

همچنین برای مدتی گل ها و گیاهان را از منزل خود دور کنید زیرا اکثر انها منبع جانوران و سوسک های فرش هستند.

لباس های خود را در بسته ای وکیوم پلاستیکی قرار دهید. انها را سالی یکبار بیرون آروده و چلوی آفتاب قرار دهید.

برای حفاظت بیشتر می توانید از نوارها و یا کریستال های حشره کش استفاده کنید.

قالیشویی در مشهد

 بهترین راهنمای شستن فرش

چگونه فرش را در خانه بشوییم

شستن فرش در منزل

مشهد قالیشویی

چگونه ساس فرش را از بین ببریم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *