چگونه فرش را تمیز نگه داریم؟

چگونه فرش را تمیز نگه داریم؟

این روزها قیمت فرش هم مثل همه چیزهای دیگر با افزایش قیمت روبرو بوده پس باید تمام سعی خودمون رو بکنیم تا اون رو تا جایی که میتونیم بیشتر نگه داریم و مراقبش باشیم اینکه چگونه فرش را تمیز نگه داریم تا مداومت در نگهداری از فرش می تواند عمر فرش شما را افزایش دهد. برای این کار مثلا عادت هایی مثل کندن کفش در خانه را ترک کنید و یا اینکه اگر لکه ای بر روی فرش شما ریخت آن را سریع پاک کنید.چگونه فرش را تمیز نگه داریم؟

Heavy Check Mark on Facebook فرش خود را به صورت مرتب و روزانه تمیز کنید:

حداقل هفته ای یک بار فرش خود را جارو کنید تا خاک و غبار در آن باقی نماند زیرا این امر به فرش شما آسیب میزند و می تواند عمر آن را کوتاه کند.

چگونه فرش را تمیز نگه داریم؟

قبل از جارو برقی کشیدن، روی فرش خود جوش شیرین بریزید. این کار را مخصوصا در محل هایی انجام دهید که بد بو هستند با اینکار به راحتی بوی بد از فرش شما پاک شده و در ضمن فرش شما تمیز تر به نظر می رسد.

چگونه فرش را تمیز نگه داریم؟

پاک کردن لکه به محض اینکه روی محل ریخت بسیار در سریع از بین رفتن آن موثر است. پس اگر لکه ای دیدید سریع دست به کار شوید زیرا با این کار مانع از نفوذ کردن لکه در فرش می شود. پودر یا مایع تمیز کننده ای راکه انتخاب کرده اید را بر روی محل مورد نظر بریزید و سپس با یک دستمال محل را پاک کنید. بعد از این کار اجازه دهید تا خشک شده و سپس جارو بکشید.

نکته ای که هست اینکه از تمیز بودن دستمال و یا حوله خود مطمئن باشید زیرا در غیر این صورت کثیفی های خود دستمال نیز به خورد فرش خواهد ذفت. اگر نمی خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید می توانید کمی سرکه و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و بر روی لکه بریزدو آن را پاک کنید.

چگونه فرش را تمیز نگه داریم؟

فرش را به صورت حرفه ای تمیز کنید. حتی با تمیز کردن هفتگی، فرش در طول زمان کثیف می شود. تمیزکاری حرفه ای در موارد خاص لازم است.شاید تا حدودی گران باشد، ارزش آن را دارد که برای حفظ فرش خود این کار را بکنید. دو بار در سال، آن را به قالیشویی حرفه ای گوهرشاد مشهد بسپرید. قبل از انتخاب قالیشویی خود از شهرت و کار تمیز آنها مطلع شوید.

قالیشویی حرفه ای

مانع از ریختن لکه و پاشش مواد روی فرش خود شوید اما چگونه؟

برای مورد اول می توانیم به شما پیشنها  کنیم که همیشه یک پارچه و یا روانداز و روی فرشی روی فرش خود قرار دهید اگر همه فرش شما را هم پوشش نداد مشکلی نیست فقط سعی کنید که در جاهایی که احتمالا ریختن و رفت و آمد بیشتر است قرار گیرد. مثلا آن را زیر میز ناهار خوری خود قرار دهید و یا اگر بچه کوچک دارید زیر دست او و یا در جاهایی که مشغول بازی است قرار دهید.قالیوشویی حرفه ای در مشهد

حیوان خانگی خود را تربیت کنید و از مواد دافع استفاده کنید. ادرار حیوانات خانگی بوی ناخوشایند می دهد و در بلندمدت بوی ادرار بدتر و دشوارتر خواهد شد. بنابراین، حیوان خانگی خود را برای ادرار کردن در خارج از منزل آموزش دهید و شما می توانید از مواد دافع ماند سرکه یا الکل  و یا آب لیمو در فرش خود استفاده کنید. مواد دافع به طور موثر عمل می کند و باعث می شود حیوانات خانگی خود را از فرش دور نگه دارند.

کفش خود را در هنگام ورود به خانه خوددربیارید.  کفش ها هرگز نباید بر روی فرش استفاده شوند.زیرا آسان ترین راه برای ورود گرد و غبار و کثیفی به داخل فرش شماست پس لطفا قبل از ورود کفش های خود را درآورید. و برای این کار یک محل و یا یک کمد برای کفش های خود در نظر بگیرید. قالیوشویی حرفه ای در مشهد

منابعی که ایجاد لکه می کنند را از فرش خود نگه دارید. شما نباید اقلامی مانند شراب، غذا یا سایر نوشیدنی ها را روی  فرش بیاورید. معمولا خوردن و نوشیدن روی چوب و یا وری میز صورت می گیرد. اگر شما بچه های کوچک دارید، آنها را تشویق کنید که جایی به جز روی فرش بازری کنند. ساده ترین راه برای مقابله با لکه ها جلوگیری از وقوع آنها است.

اجتناب از اشتباهات متداولقالیوشویی حرفه ای در مشهد

از ریختن پودر فرش در داخل فرش اجتناب کنید خیلی ها از این پودر ها برای از بین بردن بوی فرش و یا خوشبو کردن آن استفاده می کنند اما بهتر است این کار را نکنیدو به جای آن از جوش شسرین استفاده کنید و یا اگر مجبور به استفاده از این پودرها شدید به مقدار کم استفاده کنید زیرا در طولانی مدت به فرش شما آسیب خواهد زد.قالیوشویی حرفه ای در مشهد

لکه ها را مالش ندهید. هنگام از بین بردن یک لکه، روی آن ضربه بزنید. هر چقدر هم لکه را بمالید لکه از بین نمیرود. بلکه تنها لکه بیتشر به عمق فرش می رود و شما فکر می کنید نابود شده است در صورتی که بعد از مدتی آسیب رسان خواهد بود.

دور از تمیزکننده فرش تخفیف بمانید. هنگامی که به تمیز کردن فرش می آید، آنچه دریافت می کنید را پرداخت می کنید. تمیز کننده های تخفیف اغلب یک کار سریع و خسته کننده انجام می دهند. آنها ممکن است در فرش خود صابون و باقی مانده را ترک کنند و باعث آسیب در بلندمدت شوند. برای پرداختن به یک شرکت تمیز کردن فرش با کیفیت بالاتر، ارزش کمی دارد.

هرگز گول تخفیفات روی تمیز کننده های فرش را نخورید. هنگامی که بحث تمیز کردن فرش ها به میان می آید، از شوینده های خود استفاده کنید زیرا محصلوات دارای تخفیف ممکن است موادی همچون صابون و در ترکیبات خود داشته باشند که برای فرش شم خوب نیست پس یا به یک قالیشویی خود آن را بسپرید و یا از مواد خوب استفاده کنید ارزشش را دارد.

قالیشویی خوب در مشهد

شستن حرفه ای فرش

قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی در مشهد

گوهرشاد مشهد

مشهد گوهرشاد

و یک نکته اخر اینکه هنگام استفاده از تمیز کننده ها، حتما یکبار آن را روی قسمت کوچکی از فرش که در دید نیست تست کنید تا مبادا به کل فرش شما آسیب بزند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *