بدون جارو برقی فرش را تمیز کنید

بدون جارو برقی فرش را تمیز کنید:

روی فرش را تمیز کنید:

قالیشویی در مشهد

بدون جارو برقی فرش را تمیز کنید

تکه های بزرگ آشغال را با دست از روی فرش بردارید. حتی زمانی که با جاروبرقی فرش را تمیز می کنیم لازم است که تکه های بزرگ را از روی فرش برداریم. برای این کار قبل از تمیزکاری عمقی، ابتدا یک کیسه زباله بردارید و آشغال های ریز و درشت را از روی فرش بردارید.بدون جارو برقی فرش را تمیز کنید

فرش را کمی بیرون تکان دهید. هر جایی کی فرش یا گلیمی دارید که قابلیت جا بجایی دارند، ان را بلند کرده و در بیرون تکان دهید. البته این کار را در راهرو یا حیاط خود انجام دهید و با تمام قدرت تکان دهید تا تمام خاک موجود در فرش خارج شود. مراقب باشید که نفس عمیق نکشید چون گرد و غبار در هوا پراکنده است. و مراثب باد باشید که دوباره گرد و خاک فرش را به داخل منزل هدایت نکند. از چسب پهن برای برداشتن بوی حیوانات خانگی و یا موی خود از روی فرش استفاده کنید. برای انجام این کار، ابتدا کمی از چسب را قیچی کنید و سپس آن را روی فرش قرار داده و دوباره از فرش بکنید تا بتوان موها و ذرات ریز را از روی فرش برداشت. بعد ازاین کار چسب را دور بیندازید. این کار برای تمیزکاری های سطحی کاربرد دارد. غلتک های چسبی هم می توانند جایگزین خوبی برای چسب ها باشند.

فرش را برس بکشید:

قالیشویی در مشهد

بدون جارو برقی فرش را تمیز کنید

این روش برای فرش هایی که الیاف بلند تر دارند، می توان به کار برد؛ با این کار می توانید به عمق فرش نوذ کرده به دانه و خاک را از داخل فرش بیرون بکشید.یک برس را انتخاب کنید که دارای موهای سفت و سخت برای فرش های با الیاف کوتاه است. موی مصنوعی قدرت کافی برای خرد کردن کثیفی های فرش را  نخواهد داشت.

یک قلم مو با دندان های فلزی برای قالی های خزدار مصنوعی یا فرش های بسیار زیبا مناسب است. مراقب باشید چون ممکن است آسیب برساند و یک پارچه پلاستیکی را جدا کنید.

شستن فرش:

قالیشویی در مشهد

بدون جارو برقی فرش را تمیز کنید

برچسب فرش خود را چک کنید، بسته به جنس و نوع الیاف فرش شما، باید دستورالعمل خاصی را برای تمیز کردن فرش خود استقاده کنید زیرا هر ماده ای برای فرش شما مناسب نیست مثلا ممکن است رخی فرش ها به صورت خشک شویی شوند در حالی که برخی فرش ها باید به صورت خیس خوردن در برخی مواد شوینده تمیز شوند. پراکسید هیدروژن بهترین ماده برای از بین بردن لکه خون و ادرار است.

برای تمیز کردن فرش خود از مواد شوینده مناسب استفاده کنید و سعی نکنید با دو بار زدن مواد شیمیمایی به فرش خود به آن آسیب بزنید.

یک سطل آب و یک پودر و یا مایع فرش شویی بردارید:

قالیشویی در مشهد

سطل را از آب پر کنید و مقداری از مایع شوینده فرش در آن بریزید تا جایی که کف کند. آب اضافی را بگیرید تا فرش شما خیس نشود. اگر می خواهید از مواد طبیعی استفاده کنید میتوانید سرکه و مقداری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید.

فرش را به آرامی از اطراف بمالید:قالیشویی در مشهد

یک برس و یا یک اسفنج را خیس کرده و سعی کنید قسمت کثیف فرش خود را پاک کنید. بر روی قسمت های خیس و شسته شده فرش راه نروید و ننشینید.

آب سطل را عوض کنید:قالیشویی در مشهد

پس از اتمام کار، آب سطل را عوض کنید و آن را تنها با آب پر کنید. این بار با یک پارچه یا حوله تمیز، روی فرش را تمیز کنید اما مراقب باشید فرش زیاد خیس نشود.

اگر فرش کوچکی دارید:قالیشویی در مشهد

اگر اندازه فرش و یسا موکت شما کوچک است آن را داخل وان حمام انداخته و وان را با آب و مایع شوینده فرش پر کرده و با لگدهای ملایم بر روی فرش ضربه بزنید. آب کثیف را خالی و دوباره بشویید و چند بار این کار را انجام دهید تا فرش کاملا تمییز شود.

آن را در جایی گذاشته و اجازه دهید خشک شود. اگر فرش در خانه است، هر گونه وسیله ای را از روی آن برداشته و مانع از عبور حیوانات و یا بچه ها بر روی آن شوید.

بر روی فرش پودر بریزید تا بوی آن گرفته شود:

بر وری فرش جوش شیرین، آرد گندم و یا ذرت بریزید و اجازه دهید 30 دقیقه تا 1 ساعت بر روی فرش باقی بماند. و یا به جای این کار می توانید، فرش را با جارو برقی و برس آن به سفتی و محکم بکشید تا خاک و یا مواد از داخل آن خارج شوند.قالیشویی در مشهد

برای پاک کردن پودرهایی که ریخته اید تا بوی بد فرش را از بین ببرند می توانید از جاروبرقی استفاده کنید. و ارگ از جارو برقی نمی توانید استفاده کنید، پودر در فرش شما باقی می ماند تا زمانی که خود به خود و با پا خوردن از داخل فرش شما خارج شود.

قالیشویی در مشهد

بهترین سایت قالیشویی آنلاین در مشهد

قالیشویی آنلاین در مشهد

گوهرشاد مشهد

مرمت فرش

رفو فرش

هر گونه خرده آشغال دیگری را بر روی فرش خود با جارو دستی و یا شارژی تمیز کنید. این جاروها نیازی به برق ندارند و به سادگی می توانید از آنها استفاده کنید و هر گاه که لازم شد و یا چیزی روی فرش شما ریخت آن را دم دست گذاشته و خرده مواد را ازروی آن پاک کنید.

گاهی میتوانید از ته دسته جارو دستی خود که برس دارد استفاده کنید و روی فرش محکم بزنید تا بتوانید گرد و خا و یا آرد و … را آن بیرون بکشید. قالیشویی در مشهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *