آسیب رسانی به فرش

تابش مستقیم نور خورشید به روی فرش یکی از عوامل بسیار مهم و خطرناک برای رنگ فرش به شمار می آید و در صورت استمرار در تابش آن، بر روی جنس فرش نیز تاثیر مخرب خواهد گذاشت. در ابتدا باید در نظر داشت که پنجره ها، اصلی ترین دریچه ورود نور خورشید به داخل خانه محسوب می گردند و از طرفی با تابش مستقیم و مستمر بر روی تار و پود فرش، موجب تخریب رنگ آن شده و پس از مدتی فرش به اصطلاح؛ دیگر رنگ و رویی نخواهد داشت. برای پیشگیری از این اتفاق، بهتر است تابش نور خورشید را کاهش دهیم . به این صورت که از پرده یا کرکره استفاده کنیم تا یا به صورت کامل جلوی نور را بگیریم یا تابش آن را تا حد امکان کمتر کنیم .

از طرفی اگر دوست دارید تا نور مستقیم خورشید را در منزل داشته و از گرما و فواید آن استفاده ببرید، بهتر است از یک پارچه روفرشی استفاده کنید تا به حائلی در برابر نور خورشید تبدیل شده و از تخریب آن جلوگیری کند. راهکارهای دیگری هم برای کاهش تابش نور خورشید وجود دارد؛ مثلا اینکه از شیشه های UV یا روکش های UV استفاده کنید تا شدت نور گرفته شود.

شیشه و روکش UV یا همان به اصطلاح عامیانه دودی، باعث کاهش شدت نور خورشید می شود و برای تصمیم گیری راحت تر در استفاده، در درصدهای مختلفی ساخته شده اند تا هرکس به نسبت سلیقه و احتیاج خودش UV مورد نظرش را انتخاب کند . برای مثال UV 10% روشن ترین UV است و هرچه این درصد بالاتر می رود، تیرگی آن افزایش یافته و در نتیجه بیشتر نور خورشید را کاهش می دهد . در نهایت با استفاده از این راه حل ها ، می توانید از کدر شدن و از بین رفتن رنگ قالی خود جلوگیری نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *