قالیشویی چیست؟

✅تعریف قالیشویی در مشهد

قالیشووی در مشهد- گوهرشاد
برای تعریف قالیشویی در قالیشویی مشهد گوهرشاد ما باید اول به تعریف قالی بپردازیم؛ قالی یا فرش نوعی زیرانداز بافته شده از الیاف پنبه، پشم و در بعضی موارد ابریشم است که معمولاً برای پوشش زمین به کار می‌رود.

از آنجا که قالی و فرش همیشه نقش‌های زیبا بر خود داشته‌اند، امروزه به جنبهٔ تزئینی آن نیز توجه می‌شود.

قالیشویی به عمل نظافت فرش و زدودن آلودگی ها از آن اطلاق می شود. قالیشویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رعایت اصول و قواعد خاص آن سبب خواهد شد تا فرش دستبافت کیفیت اولیه خود را از دست ندهد. این کار باید به گونه ای صورت گیرد که حتی الامکان خصوصیات ظاهری و ساختمانی خود را حفظ کند. و برای این امر بهتر است قالی های خود را به بهترین متخصصین در قالیشویی مشهد و گوهرشاد بسپارید.

در قالیشویی مشهد گوهرشاد، در مرحله اول قالیشویی، ارتقای کیفیت و در مرحله دوم زدودن کثافات و آلودگی هایی که پس از سالیان دراز بر آن نشسته، مد نظر است. فرش های ماشینی به علت داشتن مواد پلاستیکی در گره ها و تار و پود، نرمی و لطافت خود را از دست می دهند.فرش های دستبافت رنگ پس می دهد و در جریان قالیشویی آب گرم رنگ پس داده شده را در قسمت های روشن فرش تثبیت می کند که رنگبرداری آن ها سخت و هزینه قالیشویی در آن بالاست.

✅هزینه قالیشویی مشهد گوهرشاد

به طور کلی هزینه قالیشویی به عوامل زیادی بستگی دارد.نرخ اصلی که برای هزینه قالیشویی(ماشینی,دستباف,موکت)ارائه می شود توسط اتاق اصناف مشخص شده، سپس نرخ به اتحادیه قالیشویان مشهد اعلام می شود و بعد اتحادیه نرخ را به صورت هزینه قالیشویی به اطلاع کلیه قالیشویان مجاز مشهد مثل قالیشویی گوهرشاد، می رساند.

شرکت های شستشوی فرش به دلیل تعهدات کتبی که برای حفظ کیفیت و سلامت فرش های مشترکین خود می دهند، در شستشوی فرش های امروزی با نرخ مشخص شده اتحادیه دچار می شوند.برخی از فرش ها برای اینکه در شستشو کهنه نشده و تغییر رنگ ندهند نیاز به خدماتی ویژه دارند که این خدمات برای شرکت ها هزینه زیادی در بر دارد.به عنوان مثال برای لکه بری و شفاف سازی زمینه فرش و حفظ شکل اولیه فرش های ماشینی زمینه روشن یا فرش های ماشینی ابریشمی و نفیس الزامی است که از مواد شوینده مخصوص استفاده شود.در صورت استفاده نکردن از این شوینده ها در قالیشویی مشهد، فرش تغییر رنگ داده و از ارزش فرش کاسته خواهد شد.

همچنین در شستشوی فرش دستبافت عواملی از قبیل استفاده از مواد تثبیت کننده رنگ فرش, لکه بری فرش, سفیده کننده فرش و پرز گیری باعث شده که خدماتی بیشتر از شستشوی عادی برای حفظ و سلامت فرش صورت گیرد می تواند در هزینه این کار تاثیر گذار باشد..

برای اطلاعات بیشتر مطالب وب سایت قالیشویی گوهرشاد در مشهد را دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *