راهنما شستن فرش در خانه

راهنما شستن فرش در خانه

راهنما شستن فرش در خانه امروزه بسیاری از خانه ها با فرش پوشانده می شوند. پس از مدت طولانی، آنها باید تمیز و نگهداری شوند. سایت قالیشویی برتر مشهد – بهترین قالیشویی مشهد در مورد تمیز کردن و نگهداری فرش ها شما راهنمایی خواهد کرد پس با ما همراه باشید.راهنما شستن فرش در خانه – چگونه فرش را در خانه بشوییم-

راهنما شستن فرش در خانه

راهنما شستن فرش در خانه

روش اول:

فرش را تمیز نگه دارید

1. یک جارو برقی خوب بخرید، گرد و غبار را از عمق فرش بردارید و آن را چند بار در هفته پاک کنید. اگر یک بچه گربه و توله سگ را در منزل خود داشته باشید، باید او را بیرون ببرید.

2. قسمت هایی از فرش را که دم دست تر هستند و پاخور بیشتری دارند را، بیشتر محافظت کنید. اگر فرش شما در جایی است که اغلب از طریق درب ورودی، آشپزخانه و دیگر جاهای منزل عبور زیادی در آن صورت می گیرد، از یک تیکه کوچک فرش و یا یک بالشتک پلاستیکی برای حفاظت در این مناطق استفاده کنید. به این ترتیب شما مجبور نیستید هر روز مراقب فرش باشید و یا آن را بشورید.

3. از حوله کاغذی استفاده کنید و سپس پودر فرش را به مدت 15 دقیقه روی قسمت کثیف بریزید. وقتی پودر و یا مایع کاملا خشک شد، آن را با یک جارو برقی تمیز کنید. اگر بر روی فرش با شراب یا مایع رنگ دیگری پاشید، قبل از هرکاری، کمی پودر اضافه کنید.

4. برای پاک کردن لکه های قدیمی، روش بهتری را لازم داریم. با ضایعات شراب یا قهوه چه می کنید؟ منطقه لکه را با یک اسپری که با سرکه پر شده است با یک پارچه، تمییز کنید. برای لکه های عمیق تر، ازتمیزکننده فرش استفاده کنید ابتدا لکه ها را خیس کنید، پودر را بپاشید، و وقتی پودر پخت خشک است، از جاروبرقی استفاده کنید.

راهنما شستن فرش در خانه

راهنما شستن فرش در خانه

روش 2

گام برداشتن بوی در فرش

1.  فرش را با یک جارو برقی تمیز کنید. فرش را کاملا با جاروبرقی تمیز کنید تا برای برداشتن لکه آماده شود.

2. از معجون زیر برای از بین بردن بوی فرش استفاده کنید. مواد زیر را در یک کاسه مخلوط کنید: 1 فنجان بوراکس (در فروشگاه های مارکت موجود است)، 2 فنجان بلغور جو دوسر، 1/2 فنجان پودر شوینده.

3. لکه ها یا مناطقی که بوی بدی دارند را با سرکه و آب پاک کنید. نیمی از سرکه و نیمی از آب را در بطری پر کنید و آن را جایی که نیاز به پاک دارد اسپری کنید.

4. مخلوط حذف بوی را درون بطری اسپری تهیه کنید، فرش را به صورت مساوی اسپری کنید، و روی محل کثیف یا بدبو تمرکز کنید. سپس اتاق را ترک کرده و بگذارید مخلوط یک ساعت روی فرش بماند.

5. با جارو برقی دوباره فرش را تمیز کنید. با استفاده از یک جاروبرقی چند بار فرش  را تمیز کنید. وقتی که انجام شد، کیسه جاروبرقی را تمیز کنید.

راهنما شستن فرش در خانه

راهنما شستن فرش در خانه

روش سه

فرش عمیق تمیز کردن

1. این محلول در حال حاضر در بازار موجود می باشد. اگر شما ندارید، می توانید یکی را بخرید. عمیق ترین لکه های روی فرش و بوی قوی تر می تواند توسط یک تمیز کننده فرش که از آب گرم و پاک کننده های شیمیایی برای تمیز کردن الیاف بر روی فرش استفاده می شود، استفاده کرد و بوی بد را از بین برد.

2. اگر دستگاه جاروبرقی ندارید، می توانید آن را با دست نیز بشویید. روش: ابتدا گرد و غبار را با جارو برقی از روی فرش پاک کنید، و سپس با استفاده از مواد شوینده پاک کنید، و در نهایت که تمیز شد، با شانه کردن یا برس کشیدن فرش، و با آب شستشو دهید. اگر در طول خشک کردن یک دستگاه جذب آب وجود داشته باشد، دستگاه جذب می تواند اب فرش را بخورد در غیر این صورت و به طور طبیعی بدون دستگاه جذب آب، بگذارید خشک شود.

ghalishoei mashhad

تجربه را در نگهداری فرش را به اشتراک بگذاریم:

1، اگر فرش سوزانده شده باشد.

اگر فرش به طور کامل سوزانده شود، ابتدا می توانید با استفاده از یک برس سخت، منطقه سوزانده را مسواک بزنید یعنی اینکه با یه جسم مثل چاقو منطقه سوخته شده را بردارید. سپس با استفاده از یک محلول قسمت های زرد شده را پاک کنید به طوری که اثری از آن باقی نماند. که در شستن فرش خانگی کمک می کند.

2. رنگ های روشن فرش را بازیابی کنید: در شب اول، نمک را روی فرش پخش کنید. روز بعد، نمک را با یک پارچه پاک گرم تمیز کنید و می بینید که رنگ فرش بر می گردد.

3.پاک کردن  لکه های روغنی: شما می توانید آن را با پنبه آغشته به بنزین خالص بالا پاک کنید.

لکه ابجو :  ابتدا محلول شوینده را با یک پارچه نرم شسته و سپس با آب گرم و کمی محلول سرکه مخلوط کنید و شروع به پارچه کشیدن کنید.

روش روزانه مسواک زدن: معمولا ممکن است از یک برش برای شانه کردن استفاده کنید، گرد و خاک یا خاک چسبناک را را برس اول از روی فرش پراکنده کنید و سپس از جارو برقی برای پاک کردن فرش استفاده کنید.

تمیز کردن به طور منظم: معمولا، فرش هایی از در منطقه هایی که عبور و مرور زیاد است باید به طور منظم با روش هایی که در بالا توضیح داده شد بر اساس نیازتان برای پاک کردن اقدام کنید.

قالیشویی در مشهد

فرش مشهد

قالیشویی مشهد

معتبرترین قالیشویی در مشهد

قالیشویی در مشهد

قالیشویی خوب در مشهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *