راهنمای خرید فرش ماشینی

راهنمای خرید فرش ماشینی :

سایت قالیشویی گوهرشاد در نظر دارد تا شما را با نحوه ی خرید انواع فرش آشنا سازد تا شما بتوانید راحت تر خرید خود را انجام دهید. در این مقاله درباره ی راهنمای خرید فرش ماشینی صحبت خواهیم کرد.

 از آنجاییکه قیمت تمام شده فرش های دستباف کمی بالاست و ممکن است همه امکان تهیه آنها را نداشته باشند امروزه تنوع در تولید فرش های ماشینی بسیار زیاد است و به جرات میتوان گفت در حال حاضر رقابت شدیدی بین فرش های دستباف و ماشینی وجود دارد.

 فرش ماشینی همانطور که از نامش پیداست به فرش هایی گفته میشود که با ماشین آلات صنعتی بافته شده و به بازار ارائه میشوند. همانطور که گفته شد تنوع بسیار زیاد در فرش های ماشینی سبب شده تا انتخاب و خرید کمی مشکل باشد. از آنجا که خرید یک تخته فرش کار آسانی نمیباشد و از طرفی نمیتوان هر ساله فرش خریداری شده را تعویض کرد باید موقع انتخاب با حساسیت و دقت بیشتری عمل کنیم. ما سعی داریم از طریق آشنایی بیشتر شما با فرش خرید آن را برایتان ساده تر سازیم.

آشنایی با انواع تار و پود فرش های ماشینی :

 فرش های ماشینی ای که در بافت شان نایلون به کار رفته باشد بادوام تر از نمونه های دیگر هستند. از مشخصه های این فرش ها مقاومت بالا در برابر تغییر شکل و قیمت ارزان تر نسبت به سایر فرش های ماشینی میباشد.

 از معایب آن ها نیز میتوان به انتقال زیاد گرد و خاک به اطراف اشاره کرد. | نوع دیگری از فرش های ماشینی ، فرش های پشمی هستند که دارای ماندگاری زیادی میباشند. از خصوصیات خوب این فرش ها مقاومت بالای آنها در برابر عوامل محیطی است. این فرش ها متاسفانه گرد و خاک را بیشتر جذب میکنند و به همین علت گرد و خاک ها به سختی از آنها جدا می شوند. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که فرش های پشمی در برابر رطوبت بوی بدی می گیرند و در شست و شوی آنها باید از روش خاصی استفاده کرد.

 نوعی از فرش های ماشینی ، فرش هایی هستند که در بافت شان اولفین به کار رفته ، این فرش ها در برابر رطوبت مقاوم بوده و به سادگی تمیز می شوند. یکی از معایب این فرش آن است که به مرور زمان حالت اصلی خود را از دست میدهد و به اصطلاح کش می آید.

 انواع دیگری از فرش های ماشینی ، فرش های پلی استر هستند. بخش زیادی از پرزهای این فرشها در اثر استفاده زیاد از آنها جدا میشوند ، همین امر باعث شده به مرور زمان حجم این فرش ها کم شود و زیبایی خود را از دست بدهند.

 یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین فرش های ماشینی ، فرشی است که با رنگ اکلریک تهیه شده باشد. الیافی که در این نوع فرش