چگونه سوسک فرش را تشخیص دهیم؟

چگونه سوسک فرش را تشخیص دهیم؟

بیش از 350000 نوع سوسک وجود دارد و بسیار واضح است که این امر کار ما را برای تشخیص نوع سوسک سخت می کند. ممکن است سوسک هایی وارد منزل شما شوند و شما بخواهید بدانید که آیا سوسک فرش است یا نه؟ ابتدا با ویژگی های اصلی سوسک ها شروع می کنیم و بعد سراغ خصوصیات خاص آنها می رویم.قالیشویی مشهد- قالیشویی در مشهد- براق کردن فرش- قالیشویی گوهرشاد

بررسی ویژگی های عمومی سوسک

به دنبال دو پوشش محافظ بر روی بال های آنها باشید. سوسک ها بال دارند اما توسط دو پوشش کج پوشانده می شوند و اگر دقت کرده باشید اگر روی سوسک پا بزارید صدای خشنی مثل شکستن از آن بلند می شود و این به دلیل همین پوشش سخت بال های اوست.قالیشویی مشهد- برترین قالیشویی آنلاین مشهد-قالیشویی در مشهد-برترین قالیشویی مشهد-بهترین قالیشویی مشهد

اگر حشره سوسک باشد، بال آن نباید قابل مشاهده باشد، مگر اینکه پوشش ها بالا برود و بال گسترش یابد.قالیشویی مشهد

قسمت هایی که برای جویدن غذا در دهان و پایین سرش را دارد چک کنید. سوسک ها آرواره هایی تیز را دارند تا بتوانند سایر حشرات، ماده گیاهی، قارچ و گیاهان و حیوانات را تجزیه کنند. برای دیدن آرواره ی آنها به زیر دهان حشره نگاه کنید.با بهترین قالیشویی در مشهد همراه باشید و از نکات کاربردی کارشناسان ما در سایت نهایت استفاده را بکنید.

قالیشویی مشهد

 ببینید آیا سوسک 6 پا دارد، اگر داشت بین قسمت جلویی و پشتی بدنشان تقسیم می شود. وقتی سوسک ها هنوز در مرحله لارو هستند، تمام 6 پای انها در جلو بدنشان قرار دارد. پس راه دیگر تشخیص سوسک ها شمردن تعداد پاها و بررسی مکان قرارگیری آنهاست. پس اگر 4 یا 8 پا داشتند سوسک نیستند.

شناسایی سوسک های بزرگ در قالیشویی مشهد

 یکی از این سوسک ها، بدنی باریک و بلند دارد که به نام Elateridae مشهور است. و گاهی به آن سوسک صدادار هم گفته می شود زیرا میتواند قسمت جلو و عقب بدن خود را هم متصل گند تا صدایی مثل کلیک کردن بدهد.این نوع سوسک ها به رنگ قهوه ای و یا قهوه ای تیره هستند.یک سوسک بالغ ممکن است بین 0.5 تا 1.5 سانتی متر طول داشته باشد. این نوع سوسک در سراسر جهان رایج است و تنها در شمال امریکا بیش از 900 گونه از سوسک کلیک کرده است.

قالیشویی مشهد

نوع دیگری از سوسک ها، که به آنها سوسک های زمینی گفته می شود بسیار تند حرکت می کنند و بوی تندی را از هم از خود به جا می گذارند. این سوسک ها به رنگ سیاه و سفید و شیارهایی بر روی پشت خود هستند. آنها معمولا زیر چاله ها و برگها آویزان می شوند، اما ممکن است از پنجره باز به خانه شما وارد شوند. این سوسک ها به سرعت حرکت می کنند، بنابراین ممکن است گرفتن و یا دیدن آنها دشوار باشد.به یاد داشته باشید که این سوسک بی ضرر است. آنها حشرات دیگری می خورند، اما به شما و یا حیوانات خانگی شما ضرری نمی رسانند.

قالیشویی مشهد

 نوع دیگر این سوسک ها، سوسک های طولانی (Longhorn ) نام دارند و این نام گذاری به دلیل شاخک های بلندی است که بر روی سر خود دارند. این شاخک ها گاهی اوقات صاف، فرفری و یا تیکه تیکه است. رنگ زرد سوسک Longhorn می تواند از سیاه، قهوه ای، سبز، زرد، قرمز یا ترکیبی از این رنگ ها باشد.

در تگزاس 413 گونه از سوسک های طولانی وجود دارد اما همه آنها ویژگی مشخصه آنتن های طولانی را دارند.

قالیشویی مشهد

 سر حشره را بررسی کنید و ببینید که آیا سر او ملاقه ای شکل است یا نه؟ اگر سوسک سر گرد و و یک گردن ملاقه ای شکل داشت به احتمال زیاذ از نوع سوسک میلز (mealworm) است. این نوع سوسک ها و یا کرم ها در بیرون از خانه زندگی می کنند  اما گاهی آنها را در داخل آرد و یا برنج نیز می توانید پیدا کنید.

قالیشویی مشهد

 لکه های سفیدی از بال و ردپاهایی بزرگ را بر روی کناره های خانه های قدیمی اگر دیدید، یک نوع دیگر سوسک است که معمولا روی پشت خود موی خالکستری هم دارند. ممکن است شما بتوانید 3 تا چشم سیاه در هر طرف دهان این نوع سوسک پیدا کنید.

قالیشویی مشهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *