پاک کردن لکه فرش

پاک کردن لکه فرش

توی مهمونی هاتون چیزی که بیشتر از همه می تونه حالتون رو بگیره اینه که یک لکه روی فرش بریزه. فری نمی کند این لکه عمدی ریخته شده باشه یا غیر عمد در هر صورت به اول چیزی که فکر می کنید اینه که آیا لکه پاک میشه ؟پاک کردن لکه فرش راه حل سریع می تواند با استفاده از یک فرمول  مخصوص فرش، برای پاک کردن لکه های فرش است. با این وجود، می توانید انواع مختلف لکه ها را با سایر محصولات مانند سرکه سفید، نوشابه و حتی صابون معمولی پاک کنید.

حذف هرگونه لکه فرش با انواع پاک کننده ها:

قبل از هر کاری، هر گونه مایع و کثیفی و یا بخش جامدی از لکه رااز روی فرش پاک کنید در غیر این صورت باعث می شود تا لکه به خورد تار وپود فرش برود و پاک کردن آن سخت شود. برای اینکار می توانید مایع را با لبه قاشق پاک کنید و سپس یک حوله تمیز خشک را روی لکه بزنید و آن را پاک کنید.

قسمت هایی که لکه دار شده اند را پاک کنید و قبل از استفاده از پاک کننده ها آرام آرام و بدون هیچ گونه فشاری لکه را پاک کنید ولی پارچه را روی لکه فشار ندهید.

هر گونه پاک کننده ای را که میخواهید بر روی لکه بریزید ولی همانطور که قبلا گفته شد آن را روی لکه مالش ندهید و مورد دیگر اینکه از پاک کننده هایی که سفید کننده دارند استفاده نکنید زیرا رنگ فرش شما را از بین می برد.

حتما دستورالعمل روی شوینده را بخوانید و معمولا باید بگذارید 10 دقیقه شوینده روی لکه باقی بماند. و در این مدت بچه و حیوان خانگی خود را از انی لکه و مواد شیمیایی دور نگه دارید. وقتی لکه را پاک کردید و باز هم موجد بود دوباره مایع را بریزید.

در صورتی که مجبور باشید راه حل را برای لکه ها حفظ کنید، یک پارچه خشک یا پارچه ای را در اطراف آن نگه دارید. برای جلوگیری از خیس شدن قالیچه، فرش را با پارچه خشک خود بمالید.

با استفاده از لیف حمام، روی منطقه تازه تمیز شده بمالید تا بقیه ی محلول تمیز را بشویید. برای خشک کردن فرش با استفاده از یک حوله کاغذی پاک یا روتختی، منطقه را خشک کنید.

قسمتی که لکه دارد را جارو بکشید و این کار را باید سریع بعد از پاک کردن انجام داد.

فرش را با پاک کننده های خانگی پاک کنید:

لکه گیری فرش باید خیلی سریع باشد تا لکه وارد فرش نشود.و برای این کار از آب گرم استفاده کنید.

شما میتوانید با ساده ترین موادی که در منزل دارید بهترین شوینده را بسازید. مواردی مانند نوشابه، سرکه سفید و پراکسید هیدروژن شامل مواد شیمیایی برای مبارزه با لکه ها هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *