شستن فرش در خانه یا قالیشویی؟

شستن فرش در خانه یا قالیشویی؟

چرا باید فرش را در قالیشویی بشوییم؟

شستن و تمیز کردن فرش یکی از راه های بالا بردن عمر فرش است که علاوه بر تمیز شدن و زدودن هرگونه آلژی می توان به عمر آن نیز افزود. در این زمینه گاه افراد رای کاهش هزینه های خود در منزل و با استفاده از مواد شوینده فرش خود را تمیز می کنند که این امر می تواند عواقبی را برای فرش شما به همراه داشته باشد و اگر توسط افراد ناشی این کار صورت پذیرد متقبل هزینه های زیادی خواهید شد.شستن فرش در خانه یا قالیشویی؟

اما شستن فرش در خانه چه عواقبی دارد:

خیس کردن زیادی فرش

 قرار دادن وسایل روی فرش خیس و یا راه رفتن بر روی آن

استفاده زیاد از مواد شوینده و یا شامپو فرش بر روی فرش که تار و پود آن را از بین می برد.

خیس کردن بیش از حد فرش: وقتی دز منرل  مخصوصا در آپارتمان ها و منازل با متراژ پایین امروزی فرش خود را می شویید و هیچ گونه هوای آزاد و آفتابی به آن ها نمیخورد باعث می شود که :

آب در تار و پود فرش باقی بماند و نه تنها آن را پوسیده

حتی گاهی باعث پارگی فرش می شود

به مرور زمان رنگ آن می رود

فرش باد می کند.

گذاشتن وسایل روی فرش خیس: وقتی در منزل خود فرش را می شویید اکثر وسایل یا چوبی هستند و یا فلزی که این امر باعث می شود این وسایل رنگ خود را به فرش پس دهند و بعد از مدتی رد وسایل روی فرش باقی می ماند.

استفاده از مواد شوینده : شستن فرش در منزل باعث میشود ما فکر کنیم که کف کردن زیادی فرش نشان از تمیزی آن است در صورتی که کف نکند ما مواد بیشتری به فرش می زنیم و همین مواد فرش ما را آسیب دیده کرده و اگر موادی روی فرش بریزند و سریع پاک نشوند در تار و پود فرش فرو رفته و پاک کردن آنها تقربا در منزل غیر ممکن است و اگر خود شما آن را بشویید چرک مرد می شود و در قالیشویی ها هم پاک نخواهد شد.

روش های حرفه ای شستن فرش:

یکی از روش های جدید و مدرن شستن فرش استفاده از خشک شویی فرش و یا همان مکش خشک است که تقریبا شبیه شستشوی خانگی ای است و از همان مواد شوینده استفاده می شود اما فرقش این است که رطوبت و آب کمتری را وارد فرش کرده و سپس با مکش آلودگی و آب را از فرش بیرون می کشد و فرش تقریبا خشک است و برای جارو کشیدن آماده است. این روش کاملا لکه ها را از عمق فرش بیرون می کشد که معمولا خیلی وقت ها بدون جا به جایی وسایل و فرش این کار را در منزل برای مشتریان انجام می دهند.

مزایای شستن فرش در قالیشویی گوهرشاد مشهد:

در قالیشویی دقیقا با آب و مواد شوینده ای چون شامپو فرش های خیلی قوی فرش را می شورند اما تفاوتی که با شستن در خانه دارد این است که :

 در قالیوشویی در مشهد می دانند از چه موادی و به چه مقداری استفاده کنند.

چون کار هر روزه ی آنهاست کاملا تجربه کافی دارند.

نحوه ی خشک کردن فرش ها را می دانند.

راه حل هایی را برای از بین بردن لکه های خاص و قدیمی دارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *