چگونه رد مبل را از روی فرش محو کنیم؟

چگونه رد مبل را از روی فرش محو کنیم؟

خیلی از ماها هنوز با رد افتادن مبل بر روی فرش خود مشکل داریم و می خواهیم بدانیم چگونه رد مبل را از روی فرش محو کنیم؟ اینجا در این مقاله بهترین سایت قالیشویی در مشهد برای شما خواهد گفت و راه حل های زیادی را به شما ارائه خواهد داد. پس با ما همراه باشید.نحوه پاک کردن رد مبل از روی فرش

فرش

قالیشویی

بهترین قالیشویی در مشهد

قالیشویی حرفه ای

مرمت فرش

رفو فرش

قراردادن مبلمان سنگین بر روی فرش موجب می شود فرورفتگی هایی در طول زمان بر روی آن ایجاد شود زیرا وزن مبلمان الیاف را در فرش فشرده می کند. می توانید به راحتی این فر ورفتگی ها را از بین ببرید و برای اینکار به تجهیزات یا ابزار خاصی نیاز ندارید. با این حال، ابتدا لازم است مانع از اینجاد فوررفتگی در داخل فرش شویدو برای اینکار چندین روش وجود دارد.چگونه رد مبل را از روی فرش محو کنیم؟

قالیشویی در مشهد

حذف فرورفتگی ها از الیاف مصنوعی فرش:

مبلمان ها را بردارید. نحوه ی چینش مبل ها را تغییر دهید تا هم خانه ای با دکوراسییون جدید داشته باشید و هم فرورفتگی ها محو شوند. وقتی فرش ها از مبل خالی شدند چک کنید ببینیند الیاف آنها از چه چیزی است؟الیاف فرش ترکیبی شامل نایلون، الفین و پلی استر است یکی از راه های پیشنهادی ما برای حذف این فرورفتگی ها استفاده از قالب یخ است. برای اینکه زیر فرش شما خیس نشود زیر فرش خود را هم یک تکیه گاه بگذارید و این حفاظ را در قسمت هایی که مبل ها و یا وسایل قرا گرفته اند قراردهید. بر روی چاله هایی که ایجاد شده، قالب های یخ مکعبی شکل قرار دهید.

چگونه رد مبل را از روی فرش محو کنیم؟

 در همان حالی که یخ ها ذوب می شوند، الیاف فرش هم کم کم آب را به خود جذب می کنند با جذب آب در خود الیاف بالا آمده و با این تورم، فرورفتگی ها کاهش می یابند.

نکته: قبل از اینکه کل فرش را با این روش درست کنیدیخ را روی قسمتی از فرش که زیاد در معرض دید نیست قرار دهید و ممطئن شوید که رنگ نمی دهد.

چگونه رد مبل را از روی فرش محو کنیم؟

اجازه دهید یخ ها یک شب تا صبح روی محل بمانند و یا حداقل 4 ساعت آن را روی چاله قرار دهید تا آّ کاملا جذب الیاف شده و فرش کم کم شکل اولیه خود را پیدا خواهد کرد.

قالیشویی در مشهد

قسمت مرطوب را با یک حوله، خشک کنید تا بتوانید آب های اضافی را که باقی مانده جذب کنید. فرش ممکن است سریع خشک نشود اما نباید بگذارید خیس هم بماند. و بعد از انجام این کار محافظ پشت فرش را هم بردارید.

 

اکنون الیاف پف کرده اند می توانید با انگشتان، یک شانه و یا با استفاده از یک سکه فرش را در چند جهت شانه بزنید و آنها را کمی به اطراف بکشید و یا بخوابانید تا به شکل سایر الیاف فرش در بیایند. استفاده از شانه فرش و یا چنگک فرش می تواند فرورفتگی ها را کم کند.

قالیشویی در مشهد

حذف فرورفتگی از روی الیاف طبیعی:

طبق معمول برای انجام این کار باید مبل ها را از روی فرش برداشته و سپس زیر فرش و برچسب آن را چک کنید تا بدانید که الیاف آن طبیعی است یا مصنوعی؟

فرورفتگی ها بر روی فرش های با الیاف طبیعی مرغوب به راحتی با بخار برداشته می شوند.قالیشویی در مشهد

الیاف طبیعی مشترک برای فرش ها عبارتند از پشم، سیزال و پنبه.

کف فرش را با یک محافظ بپوشانید. بهترین راه برای برداشتم فرورفتگی های الیاف طبیعی استفاده از بخار و گرما است. اما با این کار ممکن است زیر فرش آسیب ببیند پس بهتر است از یک محافظ برای پوشاندن کف خانه استفاده شود که در واقع بین فرش و کف زمین قرار می گیرد.

قالیشویی در مشهد

بخار را روی محل مورد نظر قرار دهید. برای این کار از بخار شور استفاده کنید آن را پر از آب کرده و دکه بخار آن را بزنید تا بر روی محل مورد نظر بخار بزند و دستگاه بخار را با فاصله 10 تا 15 سانتی متر از فرش قرار دهید و بخار زدن را تا مرطوب شدن فرش قرار د هید.

و اگر بخار شود ندارید، ایتدا محل را با اسپری مرطوب کرده و سپس با استفاده از اتو، در بالاترین درجه بخار آن را قرار داده و در فاصله 10 تا 15 سانتی متری از فرش قرار دهید و دکمه بخار اتو را بزنبد.و اینکار را تا زمانی ادامه دهید که فرش مرطوب شود.

قالیشویی در مشهد

برای فرورفتگی های سرسخت تر و بیشتر میتوانید از بخار مستقیم استفاده کنید برای این کار ابتدا یک دستمال تمیز را خیس کرده آن را بچلانید تا آب اضافه آن گرفته شود حوله مرطوب را روی محل قرار داده  وسپس اتو را روی آن بگذارید و به آرامی اتو را روی دستمال فشار دهید تا بخار کند.  اتو و حوله را از روی محل بردارید تا خشک شود.

قالیشویی در مشهد

مانع از ایجاد فرورفتگی در فرش شوید:

از پد فرش استفاده کنید. این پدها نه تنها مانع از ایجاد فرورفتگی در فرش می شوند بلکه حرکت اجسام بر روی فرش را راحت تر می کنند و هنگام قرار دادن اجسام بر روی پد، این پد سنگینی اجسام را جذب کرده و مانع از ایجاد فرورفتگی می شود.

این پد ها از لحاظ ضخامت متفاوت هستند پس پدی متناسب با فرش خود بیابید.

قالیشویی در مشهد

حرکت دادن هر چند ماه یکبار وسایل سنگین می تواند مانع از ایجاد این چاله ها در فرش شود. زیرا وقتی جسم سنگینی برای مدت طولانی در یک قسمت قرار میکیرد الیاف رابه هم فشرده کرده و آن را به حالت تو رفته نمایش می دهد.

از فنجان یا کاپ های مخصوص مبلمان که پلاستیکی هستند استفاده  کنید. اینها وزن مبلمان را به طور مساوی بین الیاف بیشتر گسترش می دهند. به این ترتیب، مبلمان فقط فشرده سازی چند الیاف نیست، بنابراین دندان ها شکل نمی گیرند.

این کاپ ها زیر پایه های مبل و میز قرار می گیرند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *