چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم؟

قالیشویی گوهرشاد در اینجا به شما خواهد گفت که چگونه چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم. خیلی از ما از آدامس به عنوان طعم دهنده به دهان خود یا به عنوان یک سرگرمی استفاده می کنیم، اما گاهی همین سرگرمی تبدیل به دردسری بزرگ می شود که برای رفع آن باید کلی زحمت بکشیم. یکی از این دردسرها چسبیدن آن به فرش و موکت است. چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم.

آدامس را فریز کنید:

چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

یک بسته یخ را بر روی آدامس قرار دهید. چند مکعب یخ را در یک کیسه پلاستیکی قابل انعطاف ریخته  و آن را روی آدامس چسبیده به فرش قرار دهید. انجماد آدامس یکی از راه حل های موثر برای پاک کردن آدامس روی فرش است البته در صورتی که کاملا وارد الیاف فرش نشده باشد. مطمئن شوید که آدامس کاملا یخ زده زیرا تنها سرد شدن آدامس کافی نیست و سپس به مرحله بعد می رویم.

در این مرحله یک پاقوی صبحانه یا یک کفگیر فلزی را بزنید زیر آدامس و سعی کنید آن را از روی فرش بردارید. این کار را با خراشیدن آدامس از روی فرش و با چندین بار تکرار انجام دهید و اجازه دهید آدامس شکسته و تکه تکه شود تا بتوانید آن را از روی فرش به راحتی جدا کنید اگر هنوز لایه های نازکی از آدامس بر روی فرش موجود است، دوباره بر روی آن یخ را اعمال کنید.

چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

باقی مانده ها را پاک کنید:

کمی محلول کف با صابون و سرکه سفید درست کنید . به آرامی آن را روی محل بمالید تا لکه پاک شود. آن را با حوله خشک کنید و بر روی آن تا زمان خشک شدن راه نروید. چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

پاک کردن آدامس با روغن:

روغن را در قسمتی از فرش که قابل مشاهده نیست به صورت نامحسوس بریزید زیرا برخی از روغن ها ممکن است رنگ فرش را تغییر دهند. این کار را در یک قسمت کوچک انجام دهید مبادا که مشکل خود را چند برابر کنید و مجبور شوید دنبال راه چاره برای پاک کردن جای روغن هم باشیدو پس بعد از تست کردن روغن و اطمینان از عدم تغییر رنگ فرش، آن را روی آدامس اعمال کنید.

روغن چسبندگی آدامس را کاهش داده و باعث میشود به راحتی از فرش کنده شود. می توانید از روغن های زیر برای اینکار استفاده کنید:چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

روغن اوکالیپتوس
روغن زیتون
کره بادام زمینی
نکته: بعد از تمیز کردن آدامس، باید روغن را از فرش ها کاملا تمیز کنید.

روغن را به طور مستقیم روی آدامس نریزید، بلکه از کی پارچه برای اینکار استفاده کنید با اینکار شما کنترل بیشتری روی روغن دارید و می توانید آن را بر روی آدامس قراردهید و مقدار کمتری روغن جذب فرش می شود. آدامس را از روغن با چندین بار استفاده اشباع کنید تا کاملا چسبندگیش از بین برود.

چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

با یک چاقو به طور ملایم آدامس را پاک کنید و تنها از یک سمت سعی کنید آدامس را بردارید اما این کار را آرام انجام دهید تا هر گونه آسیب به فرش جلوگیری شود. محل را با آب و صابون تمیز کنید بعد از پاک شدن ادامس ممکن است اثراتی از روغن هنوز بر روی فرش وجود داشته باشند می توانید آن را با محلول آب و صابون و یک پارچه تمیز پاک کنید. چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

سایر راه حل ها برای پاک کردن آدامس:

از حلال های خشک برای پاک کردن استفاده کنید:

چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

روغن زیتون، و یا مواد معدنی استفاده کنید. این حلالها پلیمرهای آدامس را حل می کنند و آنها را کم چسبنده و راحت تر از فرش حذف می کنند. حلال را به طور مستقیم بر روی آدامس بریزید. حتما حلال را بر روی قسمتی از فرش خود مثل مرحله قبل امتحان کنید ک ه مشکلی برای فرش تان ایجاد نشود. اجازه دهید حلال مدتی بر روی آدامس باقی بماند حدودا 10 تا 15 دقیقه صبر کنید در طول این مدت، حلال ساختار آدامس را از بین برده و اجازه می دهد آدامس از روی فرش به راحتی پاک شود.

با یک چاقو به طور ملایم آدامس را پاک کنید و تنها از یک سمت سعی کنید آدامس را بردارید اما این کار را آرام انجام دهید تا هر گونه آسیب به فرش جلوگیری شود.

چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

سپس محل را با آب و صابون تمیز کنید بعد از پاک شدن ادامس ممکن است اثراتی از روغن هنوز بر روی فرش وجود داشته باشند می توانید آن را با محلول آب و صابون و یک پارچه تمیز پاک کنید.

چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنیم

قالیشویی در مشهد

قالیشویی گوهرشاد در مشهد

قالیشویی مشهد گوهرشاد

مرمت قالی

رفو کردن فرش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *