آموزش تصویری نصب موکت

آموزش تصویری نصب موکتآموزش تصویری نصب موکت

آموزش تصویری نصب موکت ما در اینجا این آموزش را برای شما با تصاویر واضح بیان خواهیم کرد با ما باشید. اینکه آیا میخواهید موکت را برای زیبایی یا تنها برای گرم کردن اتاق انجام دهید، در هر صورت نیازی به اینکه کسی اینکار را برای شما انجام دهد ندارید و خود شما می توانید در طی دو یا سه روز آن را انجام دهید.

آموزش تصویری نصب موکت

خرید موکت:

اتاقی که می خواهید موکت کنید را اندازه گیری کنید. این اندازه گیری ها را برای فروشنده فرش ببرید تا مطمئن شوید که اندازه فرش را درست در میآورید. حتما به آنها بگویید که شما موکت بر روی بتن میخواهید ؛ از آنجایی که نیاز به مواد فرش مختلف و همچنین ابزارهای کمی متفاوت از موکت روی سطوح چوبی دارد، باید فروشنده را از این کار آگاه کنید.

آموزش تصویری نصب موکت

برای گرفتن راهنمایی حتما به فروشنده در مورد رنگ اتاق و تزئینات اتاق بگویید. یک سری سوالات را در مورد اتاق خود باید به فروشنده پاسخ دهید این سؤالات را بیشتر برای عدم تصمیم گیری شتابزده و انتخاب درست تر از شما می پرسند. سوالاتی از این دست:

آیا اتاق شما پنجره دارد؟

آیا اتاق شلوغ است یا خلوت؟

بچه یا حیوان خانگی دارید؟

آیا محل عبور و مرور زیادی است؟

اندازه اتاق چقدر است؟

موکتی را انتخاب کنید که بر روی بتن و سیمان بچسبد و تکان نخورد و مطمئن شوید تمام الیاف آن مصنوعی است. موکت را از جنس فیبر الفین را انتخاب کنید. فیبر در برابر مواد شوینده  شیمیائی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد،این نوع جنس ممکن است مانند فرش نرم نباشد، اما طول عمر بیشتری دارد.

سبک موکت خود را انتخاب کنید:آموزش تصویری نصب موکت

مثلا آیا دلتان می خواد موکت محکم باشد یا شل، رنگی باشد یا تیره؟ دلتان می خواهد طرح دار باشد یا ساده؟ مثلا استفاده از موکت های رنگ روشن برای اتاق های کوچک باعث میشود اتاق بزرگتر به نظر برسد و یا میتوانید رنگ های تیره تر را برای اتاق های بزرگ انتخاب کنید.

آموزش تصویری نصب موکت

آموزش تصویری نصب موکت

کاملا اتاق را از هرگونه وسیله ای خالی کنید مثلا از مبل و میز و وسایل دیگر. مشکلات رطوبت اتاق را شناسایی کنید. جاهایی از زمین که خیس و یا نم گرفته هستند را بررسی کنید زیرا بی توجهی به این موارد می تواند مشکلات و هزینه های زیادی را در بر داشته باشد. این کارها را حداقل یک هفته قبل از موکت کاری انجام دهید و تمام مشکلات زمین و یا نم دیوارها را از بین ببرید و حل کنید.

قبل از اینکه موکت را نصب کنید آن را در هوای آزاد قرار دهید تا کمی مواد شیمیایی موجود در آن خارج شود و تا مدتی در و پنجره ها را باز بگذارید تا هوای آزاد در اتاق گردش کند. در را برای نصب راحت تر موکت، برداربد. ممکن است محجبور شوید در را در بیاورید.

آموزش تصویری نصب موکت

هر گونه ترک یا نقص در سطح را پر کنید قبل از خشک شدن سطح، هر سوراخ یا شکاف را پر کنید، و مطمئن شوید که سطح تعمیر با بقیه سطح بتن سطح است. ترکهای کوچک و شکستگی ها می توانند با استفاده از پرکننده هایی مثل سیمان درست شوند.

آموزش تصویری نصب موکت

آموزش تصویری نصب موکت

توجه داشته باشید که حتما سیمان خشک شود و کاملا بر روی زمین ثابت شود و سپس موکت را روی زمین بچسبانید.

بتن را کاملا بشویید و هر گونه خاک و لکه ای را که بر روی سمان است را پاک کنید.

دمای اتاق را کنترل کنید. قبل از نصب موکت باید دمای اتاق بین 18 تا 35 درجه سانتی گراد باشد. و رطوبت بین 10 تا 65 درجه.با در نظر گرفتن این شرایط موکت خود را نصب کنید.آموزش تصویری نصب موکت

بر روی لبه های دیوار و برای ثابت ماندن موکت بر روی زمین،باید از چسب مایع مخصوص موکت استفاده کنید و هیچگونه شکاف و فاصله ای بین دیوار و موکت وجود نداشته باشد. موکت را روی زمین انداخته و اندازه طول و عرض را بگیرید و سپس آن را بر کاتر برش داده و سپس زیر موکت و گوشه های زمین را چسب بریزید. کل موکت را روی زمین بیندازید سعی کنید 15 سانتی متر از بله های دیوار موکت باقی بماند و پس از چسباندن کل موکت، لبه های اضافی را ببرید.

آموزش تصویری نصب موکت

برای چسباندن موکت بهتر است از یک تکه آهن استفاده کنید تا کاملا موکت در جای خود ثابت شود و مطمئن شوید موکت چسبیده. کاملا موکت را از اطراف بکشید و کاملا آن را صاف کنید و بعد بچسبانید.

لبه ها را به دیوار بچسبانید و با کاردک سعی کنید که کاملا این لبه ها چسبیده شوند.

آموزش تصویری نصب موکت

آموزش تصویری نصب موکت

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *