چگونه موم را از روی فرش پاک کنیم؟

چگونه موم را از روی فرش پاک کنیم؟

استفاده از موم برای موهای زائد همانقدر که آسان است، اگر روی فرش بریزد می تواند آزاردهنده و پر زحمت باشد. ما سعی می کنیم در اینجا مواردی از پاک کردن موم را از روی فرش به شما بگوییم.اگر موم روی فرش بریزد چه کاری باید انجام دهیم؟ چگونه موم را از روی فرش پاک کنیم؟ ما در اینجا راه حل هایی را به شما ارائه می دهیم.

استفاده از چاقو:

بر روی موم ریخته شده آب نریزید آب تناه آن را بدتر می کند. و اجازه می دهد بیشتر به عمق فرش برود.

کیسه ای از قالب های یخ را بر روی موم قرار دهید استفاده از کیسه به این دلیل است که سرمای یخ منتقل شود اما موم خیس نشود. سپس کیسه یخ را به محکمی روی موم بمالید و این کار را تا زمانی که موم یخ بزند ادامه دهید جوری که دیگر شل نباشد. حتی به حای این کار هم می توانید از اسپری های یخ استفاده کنید که در داروخانه ها موجود است که می توانید بر روی موم اسپری کنید و اجازه دهید که سفت شود.

پس از یخ بستن موم، با استفاده از یک چاقو، موم را بکنید اما مراقب باشید که به فرش آسیبی وارد نشود.

تکه های موم را جارو بکشید.

مقالات مرتبط که می تواند به شما کمک کند:

 

شستن فرش دستبافت

نحوه ی از بین بردن سوسک فرش

چگونه فرش پاره را مرمت کنیم؟

نحوه ی پاک کردن قسمت سوخته ی فرش

 

از اتو استفاده کنید:

اتو را داغ کنید، و اتو را روی بخار قرار ندهید یعنی هیچ بخاری از اتو خارج نشود. و در درجه پایین بخاری وجود ندارد، زیرا این کار باعث میشود که موم در فرش وارد شود. می توانید یک پارچه یا لباسی را استفاده نمی کنید هم زیر اتو قرار دهید تا فرش نسوزد. به حای اتو می توانید از سشوار استفاده کنید.

از یک حائل مانند یک تکه پارچه یا حوله تمیز و سفید استفاده کنید.

آن را بر روی موم قرار داده به طوری که روی کل لکه موم را بگیرد.

اتو را بر روی این حائل به آرامی قرار داده، فشار دهید و سپس به صورت دایره وار آن را اتو بزنید تا داغ شود و پس اینکه آب شد کم کم جذب حائل می شود. و مراقب باشید که اتو مدت طولانی بر روی موم و فرش قرار نگیرد زیرا به فرش آسیب میرساند.

قرار دادن اتو بر روی حائل تا زمانی لازم است که موم آب شود و ممکن بسته به مقدار مومی که بر روی فرش ریخته است، تعداد دفعاتی که باید اتو را قرار دهید متفاوت باشد.

در هر صورت اگر مقدار ان زیاد بود حتما حوله و پارچه اضافی همراه خود داشته باشید که آن را جایگزین قبلی کنید.

از یک روغن ملو و ملایم برای حذف موم از روی فرش استفاده کنید. مثلا روغن بچه یا ورغن های گیاهی می توانند باقی مانده موم را پاک کنند و بعدا به راحتی می توانید روغن را از روی فرش پاک کنید.

لکه های باقی مانده را پاک کنید:

می توانید از مقدار بسیار ناچیزی الکل استفاده کیند و برای اینکه به خورد فرش نرود، می توانید کمی از آن را با یک دستمال  یا پنبه بر وری فرش با ضربه بزنید زیرا نقدار زیاد آن به فرش آسیب می زند.

و سپس از از یک پارچه یا حوله برای پاک کرذن لکه های مانده اقدام کنید. ممکن است چند بار لازم باشد اینکار را انجام دهید اما تا زمانی آن را اامه دهید که رنگی از حوله به بیرون و روی فرش انتقال داده نشود.

یک تکه اسفنج را مرطوب کنید و منطقه را هب صورت دایره وار تمیز کنید.

لکه را خشک کنید:

تا جایی که می توانید از یک تکه پارچه برای خشک کردن لکه استفاده کنید و دقت کنید که منطقه مرطوب نباشد وگرنه به الیاف فرش آسیب وارد می کند.

فرش را خشک کنید:

 با یک تکه پارچه و یا حوله تمیز قسمتی را که از موم پاک شده است را خشک کنید سپس یک جسم سنگین بر روی حوله قرار دهید و تمام شب آن را بگذارید باقی بماند، با این کار حوله کل آب موجود در فرش را به خود جذب می کند.

روز بعد جسم را از روی حوله بردارید و اجازه دهید هوا بخورد. سپس جاروبرقی بکشید، با جارو کشیدن در سمت خواب فرش می توانید الیاف آن را به جای اولیه خود بازگردانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *