پاک کردن روغن از روی فرش

پاک کردن روغن از روی فرش

چگونه روغن را از روی فرش پاک کنیم؟

پاک کردن روغن از روی فرش بسیار آسان تر از کاری است که شما فکر می کنید. در قالیشویی در مشهد به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید

شما می توانید با استفاده از یکی از روش های ذکر شده در زیر هر نوع لکه روغنی را از فرش خود جدا کنید. قبل از شروع، یک پارچه یا حوله کاغذی را روی لکه قرار دهید و به آرامی ضربه بزنید کنید. مراقب باشید روغن را به عمق فرش نبرید. از بیرون لکه به سمت مرکز پاک کردن را انجام دهید. نوع روغن ریخته شده فرقی نمی کند ، زیرا این روش ها برای روغن موتور ، روغن زیتون ، روغن بچه و سایر انواع روغن کار می کنند.

از جوش شیرین یا نشاسته ذرت استفاده کنید:

لکه را با جوش شیرین و یا نشاسته ذرت بپوشانید. این دو ماده تمامی مواد آبکی داخل فرش را به خود جذب می کنند به خصوص در مورد روغن بسیار خوب عمل می کند و ب فرش هم آسیبی نمی زند.

از مزایای این دو ماده این است که بسیار ارزان قیمت هستند.

 یکی دیگر از مزایای آنها این است که فاقد هر گونه مواد سمی بوده و از مواد آلی ساخته شده است.

به بدن شما هم هیچ گونه آسیبی نمی رسانند.

از فشار بسیار کم و یا خیلی زیاد مالش جوش شیرین یا نشاسته ذرت بر روی فرش خودداری کنید، در حد متوسط این ماده را بر ریو فرش بمالید تا به الیاف فرش وارد شود. از برس برای پاک کردن لکه های بزرگ و از مسواک برای لکه های کوچکتر استفاده کنید.

بعد از مدتی زمانی، این پودرها را با استفاده از جارو برقی از روی فرش و داخل الیاف فرش پاک کنید.

چند قطره مواد شوینده ظرفشویی مایع را روی قسمت رنگ آمیزی قرار دهید. مواد شوینده را با یک برس ابزار یا یک مسواک قدیمی در فرش مالش دهید. مقدار کمی آب گرم را روی آن ناحیه بریزید و بلافاصله مواد شوینده را با یک پارچه تمیز یا اسفنج پاک کنید.

اجازه دهید فرش کاملاً خشک شود. الیاف را برای ردیابی روغن به دقت بررسی کنید. اگر لکه هنوز قابل مشاهده است ، این روند را تکرار کنید.

استفاده از الکل:

مقدار کمی از الکل را روی پارچه تمیز یا حوله کاغذی بمالید. توجه داشته باشید که الکل، سمی و قابل اشتعال است. همیشه از الکل در یک محل تهویه مناسب استفاده کرده و پس از دست زدن به آن ، دستان خود را کاملاً بشویید. آن را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

الکل را روی فرش مالیده و فرش را با آن آغشته شده کنید. بعد از انجام کامل این کار، بگذارید فرش خشک شود. اگر لکه روغن هنوز قابل مشاهده است، این روند را با استفاده از مالیدن الکل بیشتر تکرار کنید.
از آنجا که مالیدن الکل یک حلال است ، به حل شدن روغن و جدا کردن آن از الیاف فرش کمک خواهد کرد.

برای پاک کردن لکه با الکل ابتدا از بیرون به داخل لکه را پاک کنید و  تا جایی که امکان دارد، الکل را بر روی فرش فشار دهید تا به اعماق فرش فرو رود و آن را پاک کند.

بعد از 5 دقیقه الکل را از روی فرش پاک کنید و سپس اجازه دهید خشک شود.

فرش های خشک شده را بررسی کنید ببینید آیا لکه ای از روغن باقی مانده است یا نه؟ اگر اثری یافت شد ، فرایندی که در بالا گفته شد را تکرار کنید. ممکن است لازم باشد قبل از ناپدید شدن کامل لکه ، ناحیه را چندین بار تمیز کنید. این امر در مورد لکه های روغنی طبیعی است زیرا ممکن است روغن بعد از تمیز کردن اولیه از طریق الیاف فرش سرریز شود.

بهترین قالیشویی در مشهد

قالیشویی در مشهد

چگونه موکت را تمیز کنیم؟

قالیشویی آنلاین در مشهد

مرمت فرش های قدیمی در مشهد

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *