روش های لکه زدایی فرش

روش های لکه زدایی فرش

در ادامه درباره روش های لکه زدایی فرش مطالبی را به طور مختصر اما بسیار مفید برای شما توضحی می دهیم.

 برای راحت تر کنده شدن، ابتدا یک تکه یخ را بر روی لکه قرار دهید تا به حالت فریز شده در آید.

 لکه را بوسیله شیئی مانند قاشق بردارید.

 پارچه سفید و تمیزی را که آغشته به محلول سرکه سفید، شامپوی فرش و آب است بر روی محل لکه قرار دهید.

 پارچه سفید و تمیزی را که به تینر یا الکل سفید آغشته شده است بر روی محل لکه قرار داده ومالش دهید.

 پارچه سفید و تمیزی را که آغشته به محلول شامپوی فرش آب ولرم است بر روی لکه قرار دهید.

  محل لکه را طوری مالش دهید که مواد لکه زا بطور کامل در محلول حل شود.

 از شلنگ متصل به آب شهری استفاده نمایید (کافی است که آب اطراف محل لکه را احاطه کند).

  با یک تکه پارچه سفید و خشک محل لکه را بطور کامل مالش دهید تا اثرات لکه و آب حاوی آن به خوبی پاک شده و جمع گردد.قالیشویی در مشهد

توجه: هرگز از مواد پاک کننده قوی مانند وایتکس جهت لکه زدایی فرش استفاده ننمایید.

توصیه : برای برطرف کردن لکه های فرش می توانید از نانو پاکر فرش استفاده نمایید.

جارو زدن بهترین وسیله نظافت:
استفاده از جاروهایی با برس های دوار پیشنهاد خوبی می تواند باشد چرا که پرزهای فرش را به هم می زند و برطرف ساختن ذرات و … را آسانتر می کند. فرش هایی با ساختار پر پرز و متراکم خصوصا انواع پشمی آن ممکن است در برابر برس زدن حساس باشند و پرز پرز شوند. برای چنین ساختارهایی استفاده از جاروهای مکنده (جاروبرقی) و یا دستگاه هایی که برسهای آن ها قابل تنظیم است و پرزهای فرش را به هم می زند، پیشنهاد می شود. جاروهایی را که برس دارند می توان قبل از استفاده مداوم بر روی جایی که پرزها و بافت های زیاد و متراکمی دارد، امتحان کنید.

تغییر موضع دادن در هنگام جارو زدن:

هنگام جارو زدن گهگاهی مسیر را عوض کنید یعنی از جهات مختلف جارو بزنید تا پرز وبافت فرش حالت خود را از دست ندهد و از پرز پرز شدن زیادی بکاهد.

 جارو زدن مهمترین قدم برای محافظت از فرش:
فرش را بطور منظم و دقیق جارو بزنید مخصوصا قسمت هایی که رفتو آمد بیشتری صورت می گیرد راه رفتن بر روی فرش های کثیف به کثیفی و لکه ها اجازه می دهد تا به قسمت های پایین پرزها وارد شوند که برطرف سازی آن ها مشکل تر است و این امر می تواند به بافت فرش صدمه بزند. جارو زدن، این ذرات را قبل از آنکه مشکلی به وجود بیاورد از بین می برد.

برای مسیرهای پر رفت و آمد در هفته سه یا چهار بار و برای مسیرهای کم رفت و آمد در هفته دو بار جارو زدن توصیه می شود.

شستشوی فرش

ابتدا فرش را در محلی شیب دار پهن کرده و سطح آن را کاملا خیس نمایید سپس محلولی از شامپوی فرش و آب ولرم تهیه کرده و بوسیله اسفنج کلیه نقاط فرش را بشویید پس از اتمام، سطح فرش را با آب طوری شستشو دهید که مواد شوینده به طور کامل از فرش خارج گردد در انتها فرش را جهت خشک کردن در محلی آویزان نمایید و یا در محلی با شیب تند قرار دهید تا رطوبت موجود در آن خارج شده و کاملا خشک گردد.

رعایت نکات ذیل می تواند شما مصرف کننده گرامی را یاری نماید:

 از قراردادن فرش در مکان های مرطوب خودداری نمایید زیرا رطوبت در دراز مدت سبب پوسیدگی فرش شما می گردد.

 از قرار دادن فرش زیر نور مستقیم آفتاب خودداری نمایید.

 بهتر است اندازه فرش با مکان مورد استفاده متناسب باشد تا در آن چین خوردگی بوجود نیاید. . در قسمت های ورودی یک پادری قرار دهید.

 از قرار دادن وسایل گرما زا ( مثل بخاری) به صورت مستقیم بر روی فرش خودداری نمایید چرا که رنگ پریدگی سطح فرش را بدنبال خواهد داشت.

  اسباب و اثاثیه سنگین مانند مبل و میز و … را در دوره های زمانی متفاوت تغییر مکان دهید تا از ایجاد فشردگی موضعی در سطح فرش جلوگیری گردد.

 فرش ها همیشه در معرض پا خوردن، کثیف شدن و … قرار می گیرند لذا حداقل هفته ای یکبار بوسیله جارو برقی سطح فرش را تمیز نمایید. . در صورتی که فرش، به خصوص قالیچه روی موکت و یا کف پوش پرزدار قرار می گیرد در اثر پا خوردگی، به تدریج دچار چین خوردگی می شود.

راهنمای نگهداری از فرش

 فرش امروزه با توجه به زیبایی منحصر به فرد خود باعث گردیده که دیگر به عنوان وسیله ای برای پوشاندن نقص ها و نا زیبایی های منازل ما بکار نرود بلکه وسیله ای برای همگون سازی وسایل و دکوراسیون منزل ماست و هر روز این نقش پر رنگ می شود و مانند هر وسیله دیگری به منظور طولانی تر شدن عمر، نیاز به نگهداری و مراقبت اصولی دارد.

 همچنین جهت پیشگیری از سر خوردن فرش روی سطح صاف و صیقلی باید از ترمز فرش استفاده کرد. هنگام حمل و نقل و جابجایی فرش، آن را رول نمایید چرا که تا نمودن به فرش آسیب می رساند.

 در فرش های اکریلیک جهت رفع پرز آزاد سطح فرش در ابتدای استفاده چندین بار باید آنرا با جاروی دستی نم دار جارو نمایید. در صورت ایجاد لکه زدایی اقدام نمایید چنانچه اثر لکه ها بر سطح فرش باقی بماند به مرور زمان شستشوی آن ها مشکل گردیده و در نهایت سبب تاریک شدن و مات شدن سطح فرش می گردد.

نمایندگی فرش در مشهد

بهترین سایت شستشوی فرش در مشهد

قالیشویی مشهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *