قالیشویی در مشهد

قالیشویی در مشهد

معرفی قالیشویی خوب در مشهد

چگونه لکه چای را از روی فرش پاک کنیم؟

هنگامی که چای شما از بین می رود، یا چلپ چلوپ پاشیده می شود، می تواند لکه های ناخوشایندی روی فرش شما به جا بگذارد. خوشبختانه، با کمی تلاش، شما می توانید این لکه های چای را فقط در عرض چند دقیقه حذف کنید! با پارچه ای تمیز چای را تا حد امکان پاک کنید. هنگامی که لکه را برداشته اید، منطقه را با آب سرد شستشو دهید. فراموش نکنید که فرش را خشک کنید.

لکه چای را در قالیشویی در مشهد با سرکه و جوش شیرین بشویید:

1/2 آب سرد را با 1/2 فنجان سرکه مخلوط کنید. مخلوط را در یک فنجان یا شیشه قرار دهید و آن را با هم ترکیب کنید. اگر لکه بسیار بزرگ است، دستور العمل را دو یا سه برابر روبی لکه اعمال کنید. فقط مطمئن شوید کهنسبت سرکه به آب 1 به 1 باشد.

در یک کاسه جدا یک فنجان سرکه را با 3 قاشق جوش شیرین مخلوط کنید به طوری که خامه ای شکل شود و تا حل شدن کامل آن را هم بزنید. برای لکه های کوچک و یا متوسط حدود 43 گرم جوش شیرین و یک فنجان سرکه کافی است.

کلا باید ماده ای که به دست می آید کمی خمیری شکل باشد اما مراقب باشید زیاد غلیظ و یا زیادی شل نباشد. نسبت 1 به 3 سرکه و جوش شیرین معمولا ترکیب خوبی است اما گاهی ممکن است مجبور شوید کمی برای ایجاد هماهنگی آن را کم و زیاد کنید.

با یک قاشق خمیر را بر روی کله پخش کنید مثل پخش کردن کره بادام زمینی بر روی نان منظور این است که مواد را داخل فرش فرو نکنید بلکه تنها بر روی فرش قرار گیرد و به مدت 2 تا 3 دقیقه کاری با آن نداشته باشید.

و با یک پارچه و یا حوله نمناک آن را کمی فشار دهید ولی آن را نخراشید زیرا باعث فرو رفتن لکه در فرش می شود.

می توانید از حوله خشک برای پاک کردن باقی مانده مواد ا روی فرش استفاده کنید. هنگام پاک کردن مواد، ابتدا همه آن را به مرکز لکه ببرید، سپس آن را بچرخانید و سپس از روی فرش بردارید البته حتما این کار را با لکه انجام دهید.قالیشویی در مشهد

حال مخلوط سرکه و آب خود را که درست کرده بودید روی لکه بریزیدبه انداه ای بریزید که سرکه و آب با جوش شیرین واکنش نشان دهند و کف کنند. آب اضافی فرش را بگیرید به محض اینکه واکنش نشان دادند( کف کردند). یک پارچه تمیز را بر روی لکه بزنید با ضربه بزنید تا با هم خیس بخورند اگر لازم میدانید سرکه و آب بیشتری بریزید تا کاملا لکه ناپدید شود و یا اگر کف نکرد می توانید جوش شیرین بیشتری استفاده کنید.قالیشویی در مشهد

فرش را با آب سرد بشویید و سپس منطقه را خشک کنید. کمی آب سرد روی فرش بریزید. منطقه را با یک پارچه تمیز نگه دارید تا هر یک از بقایای ترک خوراکی باقی مانده را حذف کنید. یک پارچه تمیز و خشک را روی فرش نگه دارید تا آب فرش خشک شود.

قالیشویی خوب درمشهد

بهترین قالیشویی در مشهد

قالیشویی با کیفیت عالی در مشهد

قالیشویی مشهد

قالیشویی در مشهد

مشهد قالیشویی

برق انداختن فرش ها

نحوه هی تمیز کردن مبل چرمی

قالیشویی در مشهد

هنگامی که خشک شد آن را جارو بکشید.

پاک کردن لکه با سرکه و مایع ظرف شویی:قالیشویی در مشهد

مخلوط خود را که شامل آب، سرکه و مایع ظرفشویی است تهیه کنید: 15 میل مایع ظرفشویی(یک در مایع ظرفشویی)، به همان مقدار سرکه و دو برابر سرکه هم آب بریزید. این مواد  را در ظرفی ریخته و کاملا با هم مخلوط کنید.قالیشویی در مشهد

یک تکه پارچه تمیز و خشک را در داخل مخلوط زده و سپس آن را روی لکه بزنید و تمام لکه را با این ماده بپوشانید.

از یک پارچه خشک هم برای پاک کردن رطوبت و آب اضافی از روی فرش استفاده کنید.

قالیشویی در مشهد

مقداری آب بر روی لکه اسپری کنید و آن را با پارچه خشک، تمیز و خشک کنیداین کار پاک شدن مواد شوینده را از روی فرش تضمین می کند اجازه دهید فرش خشک شود سپس آن را جارو بکشید.

استفاده از بوراکس (اسید بوریک):

مقداری آب سرد را روی لکه اسپری کنید. استفاده از آب سرد واجب است زیرا آب گرم لکه را بدتر می کند.قالیشویی در مشهد

فرش را با پودر بوراکس بپوشانید:

با آب سرد لکه را اسپری آب سرد کنید. حتما از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم لکه را بدتر می کند. لکه را با پودر بوراکس بپوشانید با قاشق پودر بوراکس را بر روی لکه بمالید.

یک پارچه مرطوب بر روی بوراکس قرار دهید. یک پارچه تازه را در آب سرد خیس کنید و سپس آن را بچلانید تا رطوبت زیادی نداشته باشد و چکه نکند. آن را بر روی لکه قرار دهید تا کل منطقه پوشیده شود.

با یک قاشق روی پارچه را فشار دهید و از وسط شروع به فشار کنید و به اطراف بروید.

پارچه مرطوب را بردارید سپس منطقه را بشویید و خشک کنید تا بوراکس و چای از بین برود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *