نحوه ی پاک کردن جوهر از میز چوبی

نحوه ی پاک کردن جوهر از میز چوبی

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که  نحوه ی پاک کردن جوهر از میز چوبی چگونه است و از چه راه هایی می توان لکه را از روی مبل و میزهای چوبی پاک کرد. پاک کردن لکه جوهر یکی از سخت ترین لکه می باشد مخصوصا اگر در داخل چیزی نفوذ کند اما کار غیر ممکنی نیست.

از مایع و یا صابون ظرفشویی استفاده کنید:

این روش یکی از مهمترین روش ها برای پاک کردن لکه ی جوهری است که تازه ریخته شده است. صابون مایع می تواند بسیار مؤثر باشد زیرا حالت ضد عفوین کنندگی دارد.  این روش جوهر را پاک کرده و مانع از نفوذ آن در چوب می شود.

یک قاشق چای خوری صابون ظرف شستشو مایع را با یک سوم فنجان آب گرم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

قبل از به کار بردن جوهر بر روی چوب حتما آن را روی قسمت کوچکی امتحان کنید. سعی ;نید قسمتی از میز را که زیاد جلوی چشم نیست را انتخاب کنید.

یک تکه پارچه با مقداری کف صابون فراهم کنید، سپس پارچه را به کف صابون آغشته کنید و آن را روی چوبی که به جوهر آغشته شده است بمالید. سپس از یک پارچه تمیز برای پاک کردن آن و سپس از یک پارچه برای خشک کردن آن استفاده کنید.

اگر هنوز لکه معلوم است و از بین نرفته است، با یک تکه پشم و مقداری واکس مایع لکه را پاک کنید. اما این کار را آرام انجام دهید تا چوب از بین نرود و خراب نشود.

مقداری پودر بکینگ پودر بسازید:

این ماده برای پاک کردن بسیار عالی است زیرا وقتی با آب مخلوط می شود حالت سابنده پیدا می کند.

 استفاده از این ماده بسیار مؤثر است زیرا هم خیلی ملایم است و هم خیلی کارساز. برای ساختن خمیر، مقداری بکینگ پودر را نصف فنجان آب مخلوط کنید.

خمیر را بر روی جوهر پخش کنید. با انگشت خود آن را روی لکه بمالید و مطمئن شوید که کل لکه را پوشانده اید. خمیر را زیاد روی چوب نمالیدزیرا اگر این کار را بمنید به چوب آسیب خواهید زد و به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید.

پاک کنید:

یک پارچه مرطوب را روی لکه بمالید و آن را پاک کنید. تا زمانی که کاملا لکه پاک شود این فرایند را تکرار کنید. برای لکه های بزرگتر این کار را باید چندین بار تکرار کنید و سپس چوب  را خشک کنید.

از سفیدکننده استفاده کنید:

سطح چوب را آماده کنید. الکل فرآوری شده را روی پارچه ای نرم و مرطوب بمالید تا خاک و سای ناخالصی ها را پاک کنید. وقتی که پاک شد و آماده شد، می توانید از ماده ی سفید کننده روی آن استفاده کنید.

اگر می خواهید از انی مواد استفاده کنید حتما در یک فضای باز باشد زیرا این مواد سفید کننده ترکیبات شدید شیمیایی دارند که به چشم و پوست و ریه شما آسیب می رساند.

نوع سفید کننده خود را تعیین کنید:

اکثر سفیدکننده های خانگی حاوی کلر هستند که اغلب برای لکه های رنگی کاربرد دارند که می توان برای پاک کردن جوهر هم به کار برد. برخی دیگر از سفیدکننده ها حاوی اسید اسکالیک هستند که برای لکه های هستند که بر روی آهن ریخته شده اند و نوع دیگر سفید کننده ها دو کاربرد دارند قسمت اول حاوی هیدروکسید سدیم و قسمت دوم پراکسید هیدروژن است. بخش اول منافذ چوب را باز می کند، در حالی که دومی واکنش نشان می دهد. شما می توانید هر نوع سفید کننده چوب را در هر فروشگاهی پیدا کنید.

مانند هر ماده ی شیمیایی دیگری باید در هوای آزاد استفاده شود و مراقب دست و پوست خود باشید و حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.

ماده سفید کننده را روی چوب بریزید. به مدت 10 دقیقه آن را روی چوب قرار دهید و سپس ان را پاک کنید.

سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *