بهترین راه پاک کردن مواد آرایشی از روی فرش

بهترین راه پاک کردن مواد آرایشی از روی فرش

مواد آرایشی شاید بر روی صورت زیبا به نظر برسند، اما وقتی بر روی فرش می افتند کاملا شکل دیگری پیدا کرده و پاک کردن آنها مشکل می شود. بهترین راه پاک کردن مواد آرایشی از روی فرش می تواند سؤال خیلی از مشتریانو خوانندگان ما باشد که ما در انیجا با ساده ترین راه حل ها به شما آموزش میدهیم.

پاک کردن مواد آرایشی از روی فرش با مواد شوینده:

تکه های بزرگ رژلب را از روی فرش بردارید، می توانید این کار را به کمک چاقو یا قاشق انجام دهید.

مواد آرایشی بسیار چرب هستند و در داخل تار و پود فرش فرو می روند پس سعی کنید از مواد شوینده ای استفاده کنید که چربی ها را بردارد. البته این مواد شوینده اغلب به فرش شما آسیب می رساند، پس اول آن را روی قسمتی پنهان از چشم فرش امتحان کنید و سپس اگر خوب بود آن را برای قسمت کثیف فرش به کار ببرید، در غیر این صورت بهتر است ماده شوینده خود را تغییر دهید.

یک حوله یا اسفنج را به ماده شوینده آغشته کنید و آن را روی لکه فشار دهید اما نمالید زیرا در تار و پود فرش فرو می رود؛ این امر با توجه به تازه بودن لکه و نوع شوینده شما می تواند متفاوت باشد و زمان متفاوتی را برای پاک کردن لکه به آن اختصاص دهد.

اگر از پاک کننده نتیجه ی خوبی گرفتید، دوباره آن را بر روی لکه بزنید تا کاملا محو شود، دو تا سه بار تکرار این کار می تواند کاملا لکه را محو کند.

مواد تمیز کننده و بقایای لکه را با دست بشویید. از محصول دیگری که استفاده کرده اید ، فرش خود را بعد از آن بشویید تا اثری از مواد تمیز کننده که می تواند فرش شما را تغییر رنگ دهد یا به الیاف آن آسیب برساند ، پاک کنید. محل را با دستمال سفید و مقدار کمی پودر لباسشویی یا مواد شوینده ظرف مخلوط کرده و با آب گرم بشویید. بسته به میزان لکه باقی مانده ، ممکن است در یک لیوان آب از چند دانه شوینده استفاده کنید.

ابتدا مواد شوینده را بررسی کنید. از محصولاتی که حاوی لانولین یا سفید کننده هستند خودداری کنید ، زیرا اینها ممکن است به فرش شما آسیب برساند.

منطقه را بشویید و خشک کنید. فرش را با آب تمیز و خنک بشویید و سپس آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید. این کار باید مواد پاک کننده را به همراه اثری از مواد تمیز کننده برداشته و لکه ای از آن را برداشت.
اگر آخرین آثار باقیمانده ماندگار است، ممکن است لازم باشد چندین بار لکه را پاک کنید. روش دیگر ، چند حوله کاغذی مرطوب را در آن قسمت بگذارید ،روی آن یک جسم سنگین قرار دهید و منتظر شوید تا خشک شود.

استفاده از الکل:

الکل یک حلال قدرتمند چربی است که می توانید با اسفنج بر روی محل مورد نظر آن را بمالید. اما نکته اینجاست که مراقب باشید از الکل کمی استفاده کنید زیرا ممکن است به پشت فرش نفوذ کند. مالش را به صورت دایره ای انجام ندهید زیرا الیاف فرش را از بین می برد.

استفاد از لاک پاک کن:

قبل از پاک کردن لکه با لاک پاک کن مطمئن شوید که ماده شما استن خالص است زیرا مواد و ترکیبات دیگر اثرات غیر منتظره ای را بر روی فرش شما به جا می گذارند. می توانید استن را مستقیما بر روی لکه بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا لکه را پاک کند البته مثل همیشه این کار را بر وی قسمتی از فرش که از دید عموم پنهان است امتحان کنید.

سرکه سفید:

سرکه سفید را امتحان کنید. سرکه حاوی مقداری کمی از اسید استیک است که می تواند در حل شدن گریس موثر باشد. فقط از سرکه سفید استفاده کنید، نه رنگ تیره یا قرمز آن، زیرا ممکن است لکه اضافی اضافه کنید.

اسپری مو:

اگر الکل در دتسرس نداشتید می توانید  از اسپری مو استفاده کنید. زیرا بخش کمی از این مواد نیز حاوی الکل هستند اما مخصوص تمیز کردن نیستند در کل اگر مواد دیگر را در دسترس نداشتید می توانید این گزینه را نیز روی میز کار خود داشته باشید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بر روی لکه باقی بماند و سپس فرش را پاک کنید.

سفید کردن لکه:

از پراکسید هیدروژن 3٪ برای لکه هایی استفاده کنید که ضربه زدن به آنها و یا با روش های بالا پاک نشده اند. این روش بهترین گزینه برای سفید کردن آخرین آثار لکه بعد از برداشتن اکثر آن با روش های دیگر است. پراکسید هیدروژن را می توان در اکثر فروشگاه ها یافت، گرچه شما باید برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این یک محلول 3٪ است. زیرا درصدهای ضعیف تر (درصد پایین تر) به همان اندازه مؤثر نیستند، در حالی که راه حل های قوی تر نیز می توانند به فرش شما آسیب برساند.

ریشه های فرش را مرطوب کنید. فقط به اندازه کافی پراکسید هیدروژن بمالید تا حدی که برس شما را مرطوب کنید. ممکن است بخواهید از این پارچه تمیز و خشک یا اسفنج استفاده کنید، زیرا ریختن ماده به طور مستقیم می تواند باعث سفید کردن بیش از حد فرش شده و آن را بی رنگ کند.

بعد از یک ساعت آن را چک کنید. این ماده خیلی دیر اثر می کند اما بعد از ان نیازی به استفاده از آب نیست زیرا آب ماده را از بین می برد اما احتمال سفید کردن فرش شما زیاد است و لکه از بین می رود.

قالیشویی در مشهد

نحوه ی خشک کردن فرش در قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی در مشهد

قالیشویی گوهر شاد در مشهد

راه های لکه زدایی فرش در قالیشویی در مشهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *