چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

اینکه چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم یکی از دغدغه های خانم های خانه دار است اما نگران نباشید قالیشویی گوهرشاد به شما خواهد گفت چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم پس با ما و مقالات ما همراه باشید. فرقی نمی کند رنگ شکلاتی که روی فرش شما ریخته است چه رنگی باشد، در هر صورت ما راه های آسانی را به شما معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت چگونه آن را پاک کنید تنها با چند ترفند ساده پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

برای حذف شکلات از روی فرش خود آماده شوید:

سرعت عمل داشته باشید: به محض اینکه شکلات ریخت تا جایی که امکان دارد شرایط پاک کردن آن را فراهم آورید. زیرا هر چقدر دیرتر این کار را بکنید، دیرتر پاک می شود. شکلات اضافی روی فرش را با یک حوله یا نوک یک چاقو به آرامی بردارید. اگر شکلات آب شده است ابتدا آن را یا یک قطعه یخ، فریز کنید تا راحت تر از روی فرش برداشته شود.

چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

به جنس فرش دقت کنید، زیرا فرش ها مختلف با روش های مختلفی پاک می شوند. اگر از روش اشتباهی استفاده کنید باعث می شود که به فرش شما آسیب برسد و لکه را یا دائمی کند و یا رنگ فرش را کلا از بین ببرد پس حتما به این نکته توجه کنید و جنس فرش را بشناسید. اگر در مورد جنس آن شک دارید، حتما به یک قالیشویی حرفه ای در مشهد گوهشر شاد تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تست کنید:چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

قبل از اینکه کل کله را بخواهید پاک کنید، ابتدا آن را روی یک تکه از فرش که از دید پنهان است انجام دهید وقتی پاک کننده را روی فرش ریختید 20 دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید هب فرش شما آسیب نرساند مثلا آن را تیره تر یا روشن تر نکند اگر فرش شما تغییر رنگ داد، سریع با آب آن را پاک کنید و به قالیشویی مورد اعتماد خود زنگ بزنید.

یک جفت دستکش بپوشید تا مواد شیمیایی به دستان شما آسیب نرساند. 1/2 میلی لیتر ماده شوینده با مقداری آب گرم مخلوط کنید.چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

محلول را بر روی لکه اعمال کنید:

یک حوله تمیز را به ماده شوینده آغشته کرده و سپس روی لکه بزنید و چندین بار بر روی لکه ضربه بزنید و 15 دقیقه صبر کنید تا محلول لکه را از بین ببرد و سپس از یک حوله خشک استفاده کنید تا بتوانید آب اضافی فرش را بگیرید.

چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

میتوانید ازمحلول سرکه هم استفاده کنید:

برای درست کردن این محلول 240 میل سرکه سفید را با 470 میل آب تر کیب کرده و یک حوله تمیز را داخل محلول بزنید و سپس آن را بر روی لکه بمالید 15 دقیقه صبر کنید و سپس آب اضافی آن را بگیرید تا خشک شود. مرحله خشک کردن بسیار مهم است زیرا اگر آن را خشک نکنید لکه در داخل فرش باقی خواهد ماند.

از یک شی سنکین استفاده کنید به خصوص اگر لکه بد قلق بود:

چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

اگر لکه سخت پاک شود، مجبورید از یک فشار اضافی برای مرحله خشک کردن استفاده کنید. یک حوله تمیز را تا کنید و روی لکه قرار دهید و ظرف سنگین یا یک بسته پر از کتاب را روی آن قرار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود و 15 دقیق بگذارید روی فرش بماند.

در صورتی که لکه ها همچنان باقی مانده، از پراکسید هیدروژنی 3 درصد استفاده کنید:چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

پاک کننده ممکن است لکه را کاملا حذف نکند. اگر اینطوری بود، نقطه را با 3٪ پراکسید هیدروژن خنثی کنید و اجازه دهید آن را به مدت 1 ساعت بماند، سپس آن را بپوشانید. تا زمانی که لکه برداشته شود، این روند را تکرار کنید. سپس لکه را با حوله آشپزخانه و یک شی سنگین پوشش دهید و اجازه دهید منطقه دوباره خشک شود.

نکته: به یاد داشته باشید که پراکسید هیدروژن می تواند یک اثر سفید کننده روی فرش داشته باشد، بنابراین قبل از اینکه این کار را انجام دهید، یک تست روی یک قسمت غیر قابل دید است انجام دهید. برای دیدن اثرات کامل، 20 دقیقه پس از استفاده از پراکسید هیدروژن صبر کنید.

پاک کردن فرش ماشینی با شامپو:چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

لکه را با آب سرداز بین ببرید. اسفنج را با آب سرد آغشته کنید  و چندین بار روی لکه ضربه بزنید.یک پیمانه شامپو فرش را با 4 پیمانه آب مخلوط کرده و با حوله و یا اسفنج روی لکه بزنید.

جارو بکشید:

چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

اول اجازه دهید فرش خشک شود سپس آن را جارو بکشید تا لکه پاک شود اگر لکه از بین نرفت مراحل بالا را دوباره تکرار کنید.

تمیز کردن فرش دستبافت با مواد شوینده:

یک قاشق چایخوری با یک فنجان آب ولرم را داخل یک اسپری بریزیدچگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟ سپس آن را بر روی لکه اسپری کنید و سپس با حوله آن را خشک کنید.

محلول آمونیاک را استفاده کنید:چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با 120 میلی لیتر آب گرم گرم مخلوط کنید. محلول را روی لکه اسپری و با یک حوله کاغذی سفید یا پارچه بمالید.

نکته: قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که اتاق به خوبی تهویه و راه ورود و خروج هوارا دارد، زیرا در آمونیاک نباید  بیش از حد نفس نکشید.

از محلول سرکه استفاده کنید:چگونه شکلات را از روی فرش خود پاک کنیم؟

محلول سرکه را با ترکیب  60 میلی لیتر سرکه سفید با  60 میلی لیتر، آب ولرم مخلوط کنید. اسپری محلول روی لکه و بطری را با یک کاغذ حوله ای یا پارچه ای خشک و سفید بپوشانید.و سپس آن را با اسپری آب خالی تمیز و سپس خشک کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *